Ομιλία Αθ. Μπούρα για εμπορευματικό κέντρο Θριασίου

Δελτίο τύπου αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Κύρωση της από 30.3.2022 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 30.7.2018 Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου» που κυρώθηκε με τον ν. 4574/2018, μεταξύ της εταιρείας «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» και της εταιρείας «ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», καθώς και του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «ΕΤΒΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και της εταιρείας «ΓΚΟΛΝΤΑΙΡ ΚΑΡΓΚΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ LOGISTICS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»», ο αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Δυτικής Αττικής, Θανάσης Μπούρας, ανέβηκε στο βήμα και ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Θεώρησα καθήκον μου και υποχρέωσή μου να πάρω τον λόγο σήμερα για ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα που αναφέρεται στην εκλογική μου περιφέρεια την οποία υπηρετώ για πολλά χρόνια ως εκλεγμένος Βουλευτής. Πρέπει πριν και πάνω από όλα να συγχαρώ την Κυβέρνηση και, προσωπικά, τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, γιατί πράγματι καθημερινά η Δυτική Αττική αναβαθμίζεται από τη διαχρονική υποβάθμιση στην οποία βρισκόταν. Μόλις χθες υπεγράφη το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, γεγονός το οποίο, εμένα ειδικά, με χαροποιεί ιδιαίτερα γιατί όχι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αλλά και τα προηγούμενα δέκα ήμουν αυτός ο οποίος υπερασπιζόμουν τη λειτουργία, έστω υπό δυσχερείς συνθήκες, των Ναυπηγείων, κυρίως με την πληρωμή ανά τρίμηνο των εργαζομένων.

Το έργο για το οποίο συζητάμε σήμερα εξαγγέλθηκε και σχεδιάστηκε από το 2004, από την τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και πέρασε από σαράντα κύματα. Ήταν ένα έργο που σκοπό είχε να δημιουργηθεί στη συγκεκριμένη περιοχή, τον Δήμο Ασπροπύργου, το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας, αφού το συνολικό σύμπλεγμα των εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου βρίσκεται σε μια στρατηγικής σημασίας τοποθεσία εντός της Αττικής κοντά στο λιμάνι του Πειραιά, δίπλα από το λιμάνι της Ελευσίνας, με σιδηροδρομικές, αεροπορικές και οδικές συνδέσεις. Και βρισκόμαστε εδώ αρκετά χρόνια μετά να κυρώσουμε και να ολοκληρώσουμε το έργο αυτό.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια η Δυτική Αττική υπήρξε μία παρεξηγημένη περιφέρεια καθώς θεωρούταν η πίσω αυλή της Αθήνας. Παρόλα αυτά είναι μία πολύ σημαντική περιφέρεια καθώς φιλοξενείται το 40% της βαριά βιομηχανίας της χώρας και κατά συνέπεια, σημαντικό κομμάτι της οικονομικής στήριξης της χώρας.

Το 2018, όταν συζητείτο στη Βουλή η ψήφιση του ν. 4574/2018, ο δήμαρχος Ασπροπύργου κ. Μελετίου είχε κληθεί στην αρμόδια επιτροπή παραγωγής και εμπορίου και είχε έρθει ο ίδιος προσωπικά να εκθέσει τις θέσεις και απόψεις του δημοτικού συμβουλίου Ασπροπύργου. Με τη σύμβαση ο Δήμος Ασπροπύργου δεν έχει καμία ωφελιμότητα καθώς δε λαμβάνει τα απαραίτητα αντισταθμιστικά έργα.
Είχα προτείνει κι εγώ τότε ότι πρέπει να γίνουν μια σειρά από έργα, τα οποία θα αποσυμφορήσουν την πόλη, έτσι ώστε να μην περνάνε τα αυτοκίνητα μέσα από την πόλη. Καίριας σημασίας είναι η κατασκευή του κόμβου στα διυλιστήρια Ασπροπύργου, που θα συνδέεται με την Δυτική Περιφερειακή του Αιγάλεω. Είναι σημαντικό κ. Υπουργέ να κάνετε μία δια ζώσης συνάντηση με τον Δήμαρχο Ασπροπύργου, προκειμένου να σας ενημερώσει εκτενώς για τις μελέτες που έχουν γίνει, ώστε αυτά τα αντισταθμιστικά έργα να διευκολύνουν τη ζωή των κατοίκων του Ασπροπύργου.

Γνωρίζω ότι δεν τροποποιείται η Σύμβαση. Αντίθετα, δόκιμο θα ήταν να γίνουν τα εξής:

– Πρώτον, να επισπεύσετε και να εντάξετε όλα τα έργα τα οποία απαλλάσσουν τον αστικό ιστό από αυτήν την πολύ βαριά όχληση.

– Και δεύτερον, κύριε Υπουργέ, θα πρέπει να δώσετε και να καλύψετε τις ελλείψεις με αντισταθμιστικά, τα οποία δεν παίρνει τώρα ο δήμος εξαιτίας του ότι δεν παίρνει τα τέλη καθαριότητας.

Κλείνοντας, λοιπόν, πιστεύω ότι έχετε ευήκοον ους τόσο εσείς, κύριε Υπουργέ όσο και ο παριστάμενος κύριος Υφυπουργός και θα προβείτε άμεσα σε αυτές τις ενέργειες έτσι ώστε και τα συνοδά έργα, τα οποία πρέπει να γίνουν, να δρομολογηθούν. Και κυρίαρχα, να δείτε την κάλυψη των τελών καθαριότητας, που δεν προβλέπονται, από την κάποια βοήθεια αντισταθμιστικών οφελών.»

Παρόμοια άρθρα

Back to top button