Οι παρενÎργειες μιας επιτιχυμÎνης συμφωνίας
Μετά απÏ χρÏνια εγκατάλειψης, για πρÏτη φορά μπαίνουν οι βάσεις για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του κÎντρου της πÏλης. Με τη συμφωνία που επιδίωξε και μÎσα σε ελάχιστο χρονικÏ διάστημα, κατάφερε να υπογράψει η Διοίκηση του Δήμου με τον ΟΣΕ, ο Δήμος ΜεγαρÎων αποκτά τις απαραίτητες πολιτισμικÎς υποδομÎς, αντάξιες σε μία πÏλη με την τεράστια ιστορία και το μÎλλον του Δήμου Μεγάρων.
Η Διοίκηση του Δήμου και ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαρινάκης παρουσίασαν στο ΔημοτικÏ ΣυμβοÏλιο το σχÎδιο της διοίκησης για την ριζική ανάπλαση του σιδηροδρομικοÏ σταθμοÏ στο κÎντρο της πÏλης και ήδη Îχουν ξεκινήσει τις εργασίες.
Θυμίζουμε Ïτι η συμφωνίαπροβλÎπει την παραχÏρηση του συνÏλου της Îκτασης του σιδηροδρομικοÏ σταθμοÏ (12 στρÎμματα) στο Δήμο και με μία σειρά παρεμβάσεων θα ανατραπεί η αρνητική εικÏνα του πρÏην σταθμοÏ στο κÎντρο της πÏλης.
ΜεταξÏ των παρεμβάσεων που προβλÎπονται, σχεδιάζεται η διαμÏρφωση του κτηρίου του ΟΣΕ σε χÏρο πολιτισμικÏν δράσεων, με Δημοτική Βιβλιοθήκη και Πινακοθήκη. ΤαυτÏχρονα στον ίδιο χÏρο σχεδιάζεται η διαμÏρφωση χÏρων αναψυχής, υπαίθριων εκδηλÏσεων και ήπιων εμπορικÏν δράσεων.
Η Διοίκηση του Δήμου, στο πλαίσιο του προγραμματισμοÏ για την ανάπτυξη του τουρισμοÏ στην περιοχή θÎτει υψηλοÏς στÏχους και προγραμματίζει τη δημιουργία ποδηλατοδρÏμου κατά μήκους της γραμμής του ΟΣΕ, απÏ τη ΝÎα ΠÎραμο Îως την ΚινÎττα. ΣτÏχος της Διοίκησης να αναδείξει την εξαιρετικής ομορφιάς διαδρομή, τις φυσικÎς ομορφιÎς της περιοχής και να αποτελÎσει πανελλήνιο σημείο αναφοράς στους ολοÎνα αυξανÏμενους λάτρεις του ποδηλάτου.
ΤαυτÏχρονα με την τροποποίηση του ρυμοτομικοÏ σχεδίου της πÏλης αναπτÏσσεται η δυνατÏτητα για την κατασκευή παράλληλου δρÏμου στην 28ης Οκτωβρίου, ο οποίος θα συμβάλει αποφασιστικά στην αποσυμφÏρηση του κυκλοφοριακοÏ προβλήματος στην πÏλη των Μεγάρων.
Μετά απÏ την συζήτηση στο ΔημοτικÏ ΣυμβοÏλιο και το δημÏσιο διάλογο προÎκυψαν κάποιες εÏλογες απορίες και η Διοίκηση του Δήμου νιÏθει την υποχρÎωση να δÏσει απαραίτητες διευκρινήσεις.
- ΣκÏπιμα ή απÏ λάθος, δημιουργήθηκε σÏγχυση σχετικά με τη διάρκεια του συμφÏνου συνεργασίας. Η διετία που αναφÎρεται στο σÏμφωνο συνεργασίας, αφορά το χρÏνο μÎσα στον οποίο η Διοίκηση του Δήμου είναι υποχρεωμÎνη να προχωρήσει στις απαραίτητες εργασίες διαμÏρφωσης του χÏρου. Îδη Îχει γίνει κατανοητÏ απÏ τους πολίτες Ïτι αυτή η προθεσμία είναι ξεπερασμÎνη καθÏς τα Îργα παρÎμβασης ξεκίνησαν.
- Η παραχÏρηση των εγκαταστάσεων δεν θα μποροÏσε να είναι διετής. Îδη Îχει συζητηθεί και συμφωνηθεί η παραχÏρηση των ακινήτων προς αξιοποίηση να είναι τριαντακονταετής (30 χρÏνια) με δυνατÏτητα επÎκτασης της παραχÏρησης για επιπλÎον 30 χρÏνια.
- Είναι επίσης κατανοητÏ, Ïτι απÏ τη στιγμή που Îνας οργανισμÏς Ïπως ο ΟΣΕ, προχωρά σε συμφωνίες τÎτοιας διάρκειας, δεν θα Îχει τη νομική δυνατÏτητα, ανεξάρτητα απÏ το ιδιοκτησιακÏ καθεστÏς της εταιρείας, να ακυρÏσει τη συμφωνία και να διεκδικήσει τις υποδομÎς που θα Îχει διαμορφÏσει ο Δήμος.
- Îλες οι διαδικασίες μίσθωσης των ακινήτων του ΟΣΕ θα περάσουν απÏ το ΔημοτικÏ ΣυμβοÏλιο, θα γίνουν με απÏλυτη διαφάνεια και θα τεθοÏν υπÏ την κρίση της κοινωνίας. Επίσης πρÎπει να τονιστεί Ïτι ο Δήμος θα μισθÏνει μÏνο τα κτήρια του ΟΣΕ και Ïπου θα δημιουργηθοÏν υποδομÎς για ήπια εμπορική χρήση. Για την Îκταση που ανήκει στον ΟΣΕ και ο Δήμος θα χρησιμοποιεί, δεν θα πληρÏσει οÏτε Îνα ευρÏ Î® για να προλάβουμε τους καχÏποπτους δεν θα πληρÏσει οÏτε μία δραχμή εάν κάποτε το ευρÏ πάψει να υπάρχει.
- Το γεγονÏς Ïτι ανάλογες συμφωνίες προσπαθοÏν να πετÏχουν κι άλλοι Δήμοι στους οποίους υπάρχουν εγκαταλελειμμÎνοι σιδηροδρομικοί σταθμοί δεν περιορίζει την επιτυχία του Δήμου ΜεγαρÎων, αντίθετα την ενισχÏει και μειÏνει τις ανησυχίες Ïσων βλÎπουν παγίδες στις οποίες πÎφτει μÎσα ο Δήμος ΜεγαρÎων. ΔυστυχÏς παγίδες (και μεγάλες) Îπρεπε να είχαν τοποθετηθεί στο σταθμÏ εδÏ και πολλά χρÏνια απÏ τις προηγοÏμενες Διοικήσεις για να περιορίσουν την παρακμή και την εστία μÏλυνσης στην οποία είχαν αφήσει να μετατραπεί ο σταθμÏς στο κÎντρο της πÏλης.
Τήρηση της νομιμÏτητας
Η διοίκηση του Δήμου διαβεβαιÏνει Ïτι και σε αυτή την περίπτωση θα τηρηθοÏν οι νÏμιμες διαδικασίες. Κάτι που δεν μπορεί να επικαλεστεί η προηγοÏμενη Διοίκηση και τίθενται κάποια επιπλÎον ερωτήματα προς το δημÏσιο διάλογο. ΣυγκεκριμÎνα:
- Ο κ. Μπερδελής, ο οποίος άσκησε πολÏ αυστηρή κριτική στη συμφωνία του Δήμου με τον ΟΣΕ, ήταν ή δεν ήταν για 8 χρÏνια αντιδήμαρχος; κατηγορεί τη διοίκηση Ïτι η συμφωνία που υπογράφει μÎσα σε ελάχιστους μήνες απÏ την ανάληψη των καθηκÏντων της, δεν είναι θετική για το Δήμο, γιατί στα 8 χρÏνια της συμμετοχής του στη διοίκηση του Δήμου δεν προχÏρησε σε κάποια καλÏτερη συμφωνία;
- Η “συμφωνÎ¯α” που η προηγοÏμενη διοίκηση σÏναψε για το Πάρκιν σε Îκταση του σιδηροδρομικοÏ σταθμοÏ Î®ταν νÏμιμη; Εάν ήταν νÏμιμη η συμφωνία, τÏτε γιατί ακυρÏθηκε απÏ την ΠεριφÎρεια και η νÎα διοίκηση βρÎθηκε στην ανάγκη να ξεκινήσει απÏ την αρχή και να ολοκληρÏσει μÎσα στο πλαίσιο της νομιμÏτητας τη νÎα συμφωνία;
- Είναι μÎλος του συνδυασμοÏ της μείζονος αντιπολίτευσης ο κ. Φωτίου, ο οποίος προς τιμήν του παραδÎχθηκε Ïτι “οτιδήποτε γίνει στο ΣταθμÏ θα είναι καλÏτερο απÏ αυτÏ που είναι τÏρα;” Επίσης στο σημείο αυτÏ θÎλουμε να τονίσουμε Ïτι στο πλαίσιο των παραχωρήσεων εντάσσεται φυσικά και η ΝÎα ΠÎραμος.
Ο Δήμαρχος ΜεγαρÎων Ιωάννης Μαρινάκης, αντιλαμβάνεται και κατανοεί τη δÏσκολη θÎση στην οποία Îχει περιÎλθει ο κ. ΣτρατιÏτης απÏ τα λάθη και τις παραλήψεις κατά τη διάρκεια της θητείας του, Ïμως τον καλεί να αντιληφθεί την πραγματι