Η ανάπλαση του οικοπέδου σταθμού ΟΣΕ Μεγάρων

Οι παρενέργειες μιας επιτιχυμένης συμφωνίας

Μετά από χρόνια εγκατάλειψης, για πρώτη φορά μπαίνουν οι βάσεις για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του κέντρου της πόλης. Με τη συμφωνία που επιδίωξε και μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, κατάφερε να υπογράψει η Διοίκηση του Δήμου με τον ΟΣΕ, ο Δήμος Μεγαρέων αποκτά τις απαραίτητες πολιτισμικές υποδομές, αντάξιες σε μία πόλη με την τεράστια ιστορία και το μέλλον του Δήμου Μεγάρων.

Η Διοίκηση του Δήμου και ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαρινάκης παρουσίασαν στο Δημοτικό Συμβούλιο το σχέδιο της διοίκησης για την ριζική ανάπλαση του σιδηροδρομικού σταθμού στο κέντρο της πόλης και ήδη έχουν ξεκινήσει τις εργασίες.

Θυμίζουμε ότι η συμφωνίαπροβλέπει την παραχώρηση του συνόλου της έκτασης του σιδηροδρομικού σταθμού (12 στρέμματα) στο Δήμο και με μία σειρά παρεμβάσεων θα ανατραπεί η αρνητική εικόνα του πρώην σταθμού στο κέντρο της πόλης.

Μεταξύ των παρεμβάσεων που προβλέπονται, σχεδιάζεται η διαμόρφωση του κτηρίου του ΟΣΕ σε χώρο πολιτισμικών δράσεων, με Δημοτική Βιβλιοθήκη και Πινακοθήκη. Ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο σχεδιάζεται η διαμόρφωση χώρων αναψυχής, υπαίθριων εκδηλώσεων και ήπιων εμπορικών δράσεων.

Η Διοίκηση του Δήμου, στο πλαίσιο του προγραμματισμού για την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή θέτει υψηλούς στόχους και προγραμματίζει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου κατά μήκους της γραμμής του ΟΣΕ, από τη Νέα Πέραμο έως την Κινέττα. Στόχος της Διοίκησης να αναδείξει την εξαιρετικής ομορφιάς διαδρομή, τις φυσικές ομορφιές της περιοχής και να αποτελέσει πανελλήνιο σημείο αναφοράς στους ολοένα αυξανόμενους λάτρεις του ποδηλάτου.

 

Ταυτόχρονα με την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης αναπτύσσεται η δυνατότητα για την κατασκευή παράλληλου δρόμου στην 28ης Οκτωβρίου, ο οποίος θα συμβάλει αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη των Μεγάρων.

Μετά από την συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και το δημόσιο διάλογο προέκυψαν κάποιες εύλογες απορίες και η Διοίκηση του Δήμου νιώθει την υποχρέωση να δώσει απαραίτητες διευκρινήσεις.

 

  • Σκόπιμα ή από λάθος, δημιουργήθηκε σύγχυση σχετικά με τη διάρκεια του συμφώνου συνεργασίας. Η διετία που αναφέρεται στο σύμφωνο συνεργασίας, αφορά το χρόνο μέσα στον οποίο η Διοίκηση του Δήμου είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει στις απαραίτητες εργασίες διαμόρφωσης του χώρου. Ήδη έχει γίνει κατανοητό από τους πολίτες ότι αυτή η προθεσμία είναι ξεπερασμένη καθώς τα έργα παρέμβασης ξεκίνησαν.
  • Η παραχώρηση των εγκαταστάσεων δεν θα μπορούσε να είναι διετής. Ήδη έχει συζητηθεί και συμφωνηθεί η παραχώρηση των ακινήτων προς αξιοποίηση να είναι τριαντακονταετής (30 χρόνια) με δυνατότητα επέκτασης της παραχώρησης για επιπλέον 30 χρόνια.
  • Είναι επίσης κατανοητό, ότι από τη στιγμή που ένας οργανισμός όπως ο ΟΣΕ, προχωρά σε συμφωνίες τέτοιας διάρκειας, δεν θα έχει τη νομική δυνατότητα, ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας, να ακυρώσει τη συμφωνία και να διεκδικήσει τις υποδομές που θα έχει διαμορφώσει ο Δήμος.
  • Όλες οι διαδικασίες μίσθωσης των ακινήτων του ΟΣΕ θα περάσουν από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα γίνουν με απόλυτη διαφάνεια και θα τεθούν υπό την κρίση της κοινωνίας. Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι ο Δήμος θα μισθώνει μόνο τα κτήρια του ΟΣΕ και όπου θα δημιουργηθούν υποδομές για ήπια εμπορική χρήση. Για την έκταση που ανήκει στον ΟΣΕ και ο Δήμος θα χρησιμοποιεί, δεν θα πληρώσει ούτε ένα ευρώ ή για να προλάβουμε τους καχύποπτους δεν θα πληρώσει ούτε μία δραχμή εάν κάποτε το ευρώ πάψει να υπάρχει.
  • Το γεγονός ότι ανάλογες συμφωνίες προσπαθούν να πετύχουν κι άλλοι Δήμοι στους οποίους υπάρχουν εγκαταλελειμμένοι σιδηροδρομικοί σταθμοί δεν περιορίζει την επιτυχία του Δήμου Μεγαρέων, αντίθετα την ενισχύει και μειώνει τις ανησυχίες όσων βλέπουν παγίδες στις οποίες πέφτει μέσα ο Δήμος Μεγαρέων. Δυστυχώς παγίδες (και μεγάλες) έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί στο σταθμό εδώ και πολλά χρόνια από τις προηγούμενες Διοικήσεις για να περιορίσουν την παρακμή και την εστία μόλυνσης στην οποία είχαν αφήσει να μετατραπεί ο σταθμός στο κέντρο της πόλης.

 

Τήρηση της νομιμότητας 

Η διοίκηση του Δήμου διαβεβαιώνει ότι και σε αυτή την περίπτωση θα τηρηθούν οι νόμιμες διαδικασίες. Κάτι που δεν μπορεί να επικαλεστεί η προηγούμενη Διοίκηση και τίθενται κάποια επιπλέον ερωτήματα προς το δημόσιο διάλογο. Συγκεκριμένα:

  • Ο κ. Μπερδελής, ο οποίος άσκησε πολύ αυστηρή κριτική στη συμφωνία του Δήμου με τον ΟΣΕ, ήταν ή δεν ήταν για 8 χρόνια αντιδήμαρχος; κατηγορεί τη διοίκηση ότι η συμφωνία που υπογράφει μέσα σε ελάχιστους μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της, δεν είναι θετική για το Δήμο, γιατί στα 8 χρόνια της συμμετοχής του στη διοίκηση του Δήμου δεν προχώρησε σε κάποια καλύτερη συμφωνία;
  • Η “συμφωνÎ¯α” που η προηγούμενη διοίκηση σύναψε για το Πάρκιν σε έκταση του σιδηροδρομικού σταθμού ήταν νόμιμη; Εάν ήταν νόμιμη η συμφωνία, τότε γιατί ακυρώθηκε από την Περιφέρεια και η νέα διοίκηση βρέθηκε στην ανάγκη να ξεκινήσει από την αρχή και να ολοκληρώσει μέσα στο πλαίσιο της νομιμότητας τη νέα συμφωνία;
  • Είναι μέλος του συνδυασμού της μείζονος αντιπολίτευσης ο κ. Φωτίου, ο οποίος προς τιμήν του παραδέχθηκε ότι “οτιδήποτε γίνει στο Σταθμό θα είναι καλύτερο από αυτό που είναι τώρα;” Επίσης στο σημείο αυτό θέλουμε να τονίσουμε ότι στο πλαίσιο των παραχωρήσεων εντάσσεται φυσικά και η Νέα Πέραμος.

 

Ο Δήμαρχος Μεγαρέων Ιωάννης Μαρινάκης, αντιλαμβάνεται και κατανοεί τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει ο κ. Στρατιώτης από τα λάθη και τις  παραλήψεις κατά τη διάρκεια της θητείας του, όμως τον καλεί να αντιληφθεί την πραγματι

Παρόμοια άρθρα

Back to top button