ΜÎσα στο καλοκαίρι αναμÎνεται να ξεκινήσουν τα Îργα για Îνα απÏ τα σημαντικÏτερα Îργα στην ιστορία της πÏλης της ΝÎας Περάμου.
Ο Ανάδοχος του Îργου Îχει ήδη κληθείνα καταθÎσει τα δικαιολογητικά και την εγγυητική επιστολή για την υπογραφή της σÏμβασηςτου Îργου με τίτλο: «ΑποχÎτευση ακαθάρτων ΝÎας Περάμου». ΑναμÎνεται, εάν δεν υπάρξει καθυστÎρηση απÏ τη Διαχειριστική Αρχή, η σÏμβαση να Îχει υπογραφεί μÎχρι το τÎλος αυτοÏ του μήνα και η Διοίκηση του Δήμου Îχει προβλÎψεινα ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες,σε μÎρη στα οποία δε θα ενοχλήσουν τους κατοίκους και τους παραθεριστÎς.
Μετά απÏ τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα και μία ιστορία που ξεκίνησε πριν απÏ 14 χρÏνια η Διοίκηση του Δήμου, αξιοποίησε Ïλα τα θετικά στοιχεία της εργασίας των προηγοÏμενων Διοικήσεων, προχÏρησε στις απαραίτητες τροποποιήσεις, για να διασφαλίσει Ïχι μÏνο την Îναρξη των εργασιÏν, αλλά κυρίως την αποφυγή εμποδίων που θα άφηναν το Îργο στη μÎση, προχÏρησε σε κρίσιμες αλλαγÎς στις μελÎτες και σε σÏντομο χρονικÏ διάστημα, ολοκλήρωσε Ïλες τις διαδικασίες και το σημαντικÏ Îργο για την προστασία του περιβάλλοντος της πÏλης της ΝÎας Περάμου, ξεκινά το επÏμενο διάστημα.
ΣÏντομο ΙστορικÏ του Îργου
·Οι ενÎργειες για την κατασκευή του Îργου ξεκίνησαν πριν απÏ 14 χρÏνια. ΠροκειμÎνου να γίνει το Îργο, ο Δήμος ΝÎας Περάμου ξεκινά το 1998 με το διαγωνισμÏ που θα αναδείκνυε το μελετητή. Επειδή ο Δήμος ΝÎας Περάμου δεν Îχει δική του Τεχνική Υπηρεσία, την επίβλεψη της μελÎτης την αναλαμβάνει η Τεχνική Υπηρεσία Δήμων & Κοινοτήτων Δυτικής Αττικής.
·Στη μελÎτη γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθοÏν οι περισσÏτερες περιοχÎς, πλÎον της εντÏς σχεδίου πÏλεως περιοχή.
·Το 2000 η ΔΕΥΑΜ σε συνεργασία με το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ αποδÎχθηκε το αίτημα της ΝÎας Περάμου, Ïστε τα λÏματα της πÏλεως να επεξεργάζονται (στο μÎλλον, Ïταν και άμα λειτουργοÏσε) ο βιολογικÏς των Μεγάρων.
·ΛÏγω των μεγάλων χρονικÏν καθυστερήσεων στη πρÏοδο του Îργου, η Διοίκηση Φωτίου επιχειρεί να κάνει το Îργο με σÏμπραξη ΔημοτικοÏ – ΙδιωτικοÏ ΤομÎα (κάτι παρεμφερÎς με ΣΔΙΤ). Πράγματι βρÎθηκαν ενδιαφερÏμενοι μελετητÎς – κατασκευαστÎς και χρηματοδÏτες, οι οποίοι εκδήλωσαν ενδιαφÎρον και για τα ΜÎγαρα. Το εγχείρημα Ïμως δεν ευδοκίμησε.
·Στη συνÎχεια ο Δήμος και το ΥΠΕΧΩΔΕ εμπλÎκονται σε μια διελκυστίνδα που κράτησε αρκετÏ καιρÏ, γιατί ο Δήμος ΝÎας Περάμου προσπαθοÏσε να εντάξει Ïλες τις περιοχÎς της μελÎτης, ενÏ απÏ την άλλη πλευρά το Υπουργείο αφαιροÏσε Ïτι δεν ήταν εντÏς σχεδίου πÏλεως και δεν είχε διανοιγμÎνες οδοÏς. Εν τω μεταξÏ τα Îργα στα ΜÎγαρα είχαν προχωρήσει αρκετά και Îβαιναν προς την ολοκλήρωση τους.
·Το Îργο καθυστÎρησε ακÏμη περισσÏτερο εξαιτίας των εμποδίων που προÎκυψαν απÏ εμπλοκÎς σε θÎματα τίτλων ιδιοκτησίας, χρειάστηκαν αρκετά χρÏνια για να ξεπεραστοÏν τα προβλήματα με αποτÎλεσμα το καλοκαίρι του 2010 να ξεπεραστοÏν τα συγκεκριμÎνα προβλήματα αλλά προÎκυψαν νÎα.
·Ο Δήμος ΝÎας Περάμου δεν είχε δική του Τεχνική Υπηρεσία, τις διαδικασίες (και αργÏτερα την επίβλεψη) τις Îκανε η Τεχνική Υπηρεσία της Νομαρχίας Δυτικής Αττικής, με προγραμματική σÏμβαση.
·Îμως λÏγω ψήφισης του Καλλικράτη, η ΝΑΔΑ είχε μÏνο τÎσσερις μήνες “ζωή”. Το Îργο ήταν καταδικασμÎνο να μπει στο ψυγείο για πολÏ καιρÏ, μÎχρι να πάρει και αυτÏ τη σειρά του, Îπειτα απÏ τα τÏσα Îργα που θα κληρονομοÏσε μια ανÎτοιμη νεοσÏστατη υπηρεσία της ΠεριφÎρειας.
·Η πρÏταση για μεταφορά του Îργου στον ΚαλλικρατικÏ Δήμο ΜεγαρÎων κρίθηκε ως η πιο αποτελεσματικήκαι ομÏφωνα και στα τÎλη του 2010 το Îργο εγκρίθηκε και παράλληλα ολοκληρÏθηκε η μεταφορά του στα ΜÎγαρα.
Η νÎα Διοίκηση Ιωάννη Μαρινάκη, απÏ το ΔεκÎμβριο του 2010, εκδήλωσε το Îντονο ενδιαφÎρον της για την ανάγκη προÏθησης του Îργου, την άμεση και κυρίως την σωστή υλοποίησή του.
Πραγματοποιήθηκαν τάχιστα Ïλες οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του Îργου, και μÎχρι να ολοκληρωθεί η άδεια δημοπράτησης Îγινε επανÎλεγχος στη μελÎτη, κατά τη διάρκεια του οποίου διαπιστÏθηκαν σημαντικά λάθη τα οποία κατά πάσα πιθανÏτητα θα καταδίκαζαν το Îργο, σε λίγους μήνες μετά την Îναρξή του. ΤαυτÏχρονα η νÎα Διοίκηση κατάφερε να περιορίσει το συνολικÏ κÏστος της κατασκευής του Îργου.
Η Διοίκηση αναγνωρίζει και επισημαίνει, Ïτι τα λάθη δεν αφοροÏσαν, οÏτε «χρεÏνονται» στις προηγοÏμενες Διοικήσεις, αλλά το μεγάλο διάστημα που μεσολάβησε απÏ την αρχική μελÎτη μÎχρι την υλοποίησή της οδήγησε στο να αλλάξουν πολλά δεδομÎνα, Ïπως για παράδειγμα το θÎμα των υλικÏν.
Η νÎα διοίκηση ξεκίνησε μια κοÏρσα με το χρÏνο για να διορθωθοÏν λάθη και ταυτÏχρονα να γίνουν Ïσες βελτιÏσεις ήταν δυνατÏν.
Στη συνÎχεια η τροποποιημÎνη μελÎτη πÎρασε απÏ σειρά θετικÏν εγκρίσεων, οπÏτε δÏθηκε τον ΔεκÎμβρη του 2011 η άδεια για να δημοπρατηθεί.
ΛÏγω μεγάλου προÏπολογισμοÏ (14.000.000 € με ΦΠΑ) στάλθηκε η διακήρυξη στην ΕυρωπαÏκή Îνωση και παρÎμεινε δημοσιευμÎνη για σχεδÏν 2 μήνες.
Ο διαγωνισμÏς Îγινε στις 20/3/2012 με άψογες διαδικασίες. ΑπÏδειξη Ïτι η Διοίκηση του Δήμου πήρε Îγκριση απÏ το ΕλεγκτικÏ ΣυνÎδριο μÎσα σε 10 ημÎρες.
Και τελικά μετά απÏ μία ιδιαιτÎρως μακρά περίοδο, γραφειοκρατικÏν προβλημάτων, δομικÏν δυσκολιÏν, η νÎα Διοίκηση ξεπÎρασε σε πολÏ σÏντομο χρονικÏ διάστημα τα προβλήματα και βρίσκεται στην ευχάριστη θÎση να ανακοινÏσει την Îναρξη των εργασιÏν ενÏς απÏ τα σημαντικÏτερα Îργα στην ιστορία της πÏλης της ΝÎας Περάμου.