Πρωτοβουλίες Βιώσιμης Ανάπτυξης από το 3ο Νηπιαγωγείο Μεγάρων

Στην πρωτοβουλία «Sustainable Greece 2020», δηλαδή πρωτοβουλίες βιώσιμης ανάπτυξης που αναπτύσσονται στην Ελλάδα, συμμετείχε το 3ο Νηπιαγωγείο Μεγάρων με τρεις διαφορετικές θεματικές ενότητες:

  • Τα καιρικά φαινόμενα
  • Παραμύθι, η Καιρούλα και τα παιδιά της
  • Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας

Μπορείτε να ψηφίσετε τις πρωτοβουλίες του 3ου Νηπιαγωγείου Μεγάρων, στην ανοιχτή ψηφοφορία που πραγματοποιείται, εδώ.

Τα καιρικά φαινόμενα

Σε αυτή την πρωτοβουλία, οι δασκάλες με τους μαθητές συνέθεσαν ποίημα για το κάθε καιρικό φαινόμενο και στη συνέχεια ετοίμασαν ένα βιβλίο, το οποίο περιλάμβανε αυτά τα ποιήματα και τα παιδιά το εικονογράφησαν, προάγοντας έτσι τη γνώση και τη συνεργασία.
Ο στόχος της δράσης ήταν να διασκεδάσουν τα παιδιά και να αντιληφθούν την εναλλαγή των καιρικών φαινομένων καθώς επίσης και να εξοικειωθούν με τις μαθηματικές πράξεις.

Παραμύθι: Η Καιρούλα και τα παιδιά της

Σε αυτή την πρωτοβουλία δημιουργήθηκε ένα παραμύθι με θέμα την καιρούλα και τα παιδιά της, αναδεικνύοντας την ιδιαιτερότητα και την εναλλαγή των καιρικών φαινομένων.
Στόχος της δράσης ήταν η συνεργασία, η συμφιλίωση και η αγάπη.

Η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας

Για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού, αξιοποιήθηκαν οι παρακάτω μέθοδοι διδασκαλίας: Η συζήτηση, ο καταιγισμός ιδεών (brain storming), η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, τα παιχνίδια ρόλων- μιμητικά παιχνίδια, η βιωματική διδασκαλία και μάθηση (Project),  η αξιοποίηση των τεχνών (δραματοποίηση, μίμηση ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, αυτοσχεδιασμός, στήσιμο σεναρίου) καθώς και η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας. Αρχικά διαμορφώθηκε η γωνιά της ανάγνωσης, δηλαδή όποιο παιδί ήθελε έφερνε το αγαπημένο του μαξιλαράκι, ζωάκι, αρκουδάκι , ώστε να χαλαρώνει στη γωνιά της ανάγνωσης.
Τα παιδιά έδειχναν ενδιαφέρον στο να κατανοούν την φορά της ανάγνωσης, δηλ την κατεύθυνση. Με οδηγό την εικονογράφηση των παραμυθιών προσπαθούσαν να αντιληφθούν την εξελικτική πορεία της ιστορίας, να συλλαβίσουν, να διαβάσουν, να αποκωδικοποιήσουν και τέλος να αναδιηγηθούν με χαρά την ιστορία (τεχνική αναδιήγησης- εξάσκηση μνήμης).
Ορισμένα παιδιά μύριζαν τα καινούργια βιβλία, τα ξεφύλλιζαν, τα περιεργάζονταν προσπαθούσαν να μαντέψουν την ιστορία, τους ήρωες και την υπόθεση με αφετηρία την εικονογράφηση. Χάρηκαν πολύ τα παιχνίδια ρόλων, έγιναν δημοσιογράφοι, διαφημιστές, ρεπόρτερ, όπου ο καθένας με το δικό του τρόπο παρουσίαζε τον αγαπημένο του ήρωα, καθώς και την αγαπημένη του ιστορία.
Ο στόχος της δράσης ήταν τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία.

Παρόμοια άρθρα

Back to top button