Κ. Δέδες: «Το υπέρ ή κατά του τρένου στον τόπο μας είναι ένας ακόμη φερετζές»

Ακολουθεί άρθρο – επιστολή του Κώστα Δέδε, Αρχιτέκτονα Μηχανικού, συντονιστή της Τ.Ο Ε.ΠΑ.Μ Δήμου Μεγαρέων και πρώην υποψήφιου βουλευτή με τη “Συμμαχία Ανατροπής” στη Δυτική Αττική, με τίτλο «Το Υπέρ ή Κατά του τρένου από τον τόπο μας, είναι ένας ακόμη φερετζές». Το κείμενο δημοσιεύεται, όπως απεστάλη από τον υπογράφοντα.

«Όπως πάντα σε αυτή τη σειρά των άρθρων μου με γενικό τίτλο: ο άνθρωπος είναι ζώον λόγον έχων, όπου ο άνθρωπος ξεχωρίζει από τα ζώα από τον «λόγο», έτσι και σε αυτό θέλω από την αρχή να ξεκαθαρίσω την θέση μου, για να μην υπάρχουν διαστρεβλώσεις του λόγου μου.

Οπότε και με απλά λόγια: Πόλις που δεν διέρχεται το τρένο μέσα από τα σπλάχνα της, ΔΕΝ είναι σύγχρονη πόλις.

Στην πόλη μας όμως, το θέμα του σιδηροδρόμου έχει (δυστυχώς) κλήσει από τότε που κατασκευάστηκε ο υπάρχων προαστιακός. Καλό είναι να δώσω και κάποιους ορισμούς, πριν προχωρήσω στην ανάλυση του τι τελικά είναι αυτό το «πράμα» που αποκαλούν «προαστιακό», και αναφέρομαι στο τελευταίο «δίλημμα» που έχει μπει ο Μεγαρίτης, δηλαδή: ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ του τρένου.

α) Τρένο: είναι το μέσον μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων και συνδέει πόλεις
β) Προαστιακός: είναι το τρένο που συνδέει προάστια, με συχνές διαδρομές για τη γρήγορη και συχνή μεταφορά των ανθρώπων «εκκρεμές»(*).
γ) Μετρό: είναι το τρένο εντός της πόλης.
-Λοιπόν αυτό το «πράμα», τρένο ΔΕΝ είναι, γιατί δεν συνδέεται με πόλεις (π.χ. Κόρινθος- Λαμία).
-Προαστιακός ΔΕΝ είναι, γιατί λόγω της μονής γραμμής δεν μπορεί να έχει συχνά δρομολόγια.
-Φυσικά μετρό ΔΕΝ είναι.

ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ;;


Εικόνα 1: η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται σχεδόν σε όλο το μήκος της περιοχής με ροζ χρώμα που εκεί η χρήση της είναι Αποθήκες.

Αν λοιπόν παρατηρήσουμε την εικόνα 1 βλέπουμε ότι η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται εντός της ζώνης, που στο ΓΠΣ έχει χρίση αποθηκών.

Θεωρώ ότι η δυναμική αυτής της χρήσης δικαιολογεί την εκπόνηση αυτής της επένδυσης. Δεν μπορώ να δω κάποιον άλλο σοβαρό λόγο. Θεωρώ επίσης ότι είναι αρκετά λογική η σκέψη ότι ένα ΜΗ κρατικό μέσον μεταφοράς, μια ΜΗ κρατική εταιρεία να επενδύει σοβαρά για κάτι τέτοιο δηλαδή την μεταφορά κατοίκων. Αυτός είναι και ο λόγος, που στη μελέτη δεν προβλέπεται σταθμός εντός της πόλης, στον παλαιό σταθμό, αφού δεν υπάρχει προσδοκία κέρδους, για να γίνει αυτό.

Άρα η συζήτηση στο αν είσαι υπέρ ή κατά του τρένου, είναι τουλάχιστον άσχετη, για να μην την χαρακτηρίσω ανόητη, πόσον μάλλον ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ. Είναι παραπλανητική και εντάσσεται στο σύνολο των παραπλανήσεων, όπου κυβέρνηση και ΜΜΕ προσπαθούν αδιάκοπα έτσι ώστε να μην βλέπουμε την πραγματικότητα, και προς θεού να μην έχουμε «κριτική σκέψη».

Έτσι είναι όλα τα θέματα που εύχονται, τεχνηέντως, στην δημόσια συζήτηση. Δεν είναι παραπλανητικό το θέμα που ξαφνικά προέκυψε για τον γάμο των ομοφύλων;; Δεν ήταν παραπλανητική η συζήτηση αν το καλώδιο ακτινοβολεί;; Ή δεν ήταν παραπλανητική η «παράνομη» διέλευση των φορτηγών LNG;;

Τι καλύπτουν όλες αυτές οι οργανωμένες προσπάθειες;;. Το ένα και μοναδικό πράγμα. Καλύπτουν την ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ. Αυτό δηλαδή του ότι εμείς κάνομε κουμάντο στον τόπο μας. Έτσι λειτουργεί ο Τουρμποκαπιταλισμός και θα συνεχίσει να το κάνει αυτό, γιατί έτσι μπορεί να λειτουργεί και να αυξάνει τα υπερκέρδη του.

Θα ήθελα λοιπόν στις συζητήσεις μας, να μην καταναλωνόμαστε στο αν είναι η διέλευση αυτή, «με βλέμμα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες», όπως δήλωσε ο Δήμαρχος, αλλά στο ποιος κάνει κουμάντο στον τόπο μας και για ποιου τα συμφέροντα λειτουργεί.

Το ερώτημα λοιπόν και σε αυτήν την περίπτωση εξακολουθεί να είναι το: ΓΙΑ ΠΟΙΟΥ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, γίνονται όλα αυτά. Γιατί δεν έχουμε Εθνικό σχέδιο σιδηροδρόμων, με βάση τις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού και των εμπορευμάτων;;

Αυτό το σημερινό τρένο δεν έχει καμία σχέση με την πόλη μας και τα συμφέροντα των πολιτών της. Είναι μια «επένδυση» όπου η δήθεν μεταφορά των πολιτών ή των εργαζομένων είναι ο «φερετζές». Πιστεύω να έχουμε αντιληφθεί ότι με φερετζέδες διοικείται αυτή η χώρα για να καλύψουν, με το πρόσχημα της εξυπηρέτησης των πολιτών, τα αλλά σχέδιά τους.

Αυτό λοιπόν που πρέπει να κάνουμε είναι με ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ να ανοίξουμε τις συζητήσεις, πει των πραγματικών προβλημάτων, (δεν νομίζω ο γάμος των ομοφυλοφίλων να απασχολεί πραγματικά κανέναν), με στόχο την ρήξη και την απομάκρυνση αυτού του πουλημένου πολιτικού συστήματος, με την ανάκτηση της Δημοκρατίας στην χώρα μας.
Δεν γνωρίζω όμως κάποια άλλη δύναμη, εκτός του ΕΠΑΜ, που να μπορεί να φέρει εις πέρας αυτό.

Οι Ευρωεκλογές είναι κοντά.

Σκεφτείτε».

Με τιμή
Κώστας Αν. Δέδες
Αρχιτέκτων Μηχανικός

(*) «εκκρεμές»: οι μεταφορές αυτές έχουν τη χρήση του «εκκρεμούς», δηλαδή είναι μεταφορές που απευθύνονται σε εργαζόμενους στα κέντρα μιας μεγάλης πόλης αλλά κατοικούν εκτός αυτής, έτσι ώστε να μην χρειάζονται μέσον μεταφοράς στην εργασία και να μπορούν ταυτόχρονα να κατοικούν σε ένα περιβάλλον που δεν είναι μεγάλης πόλης, αλλά και ο χρόνος και το κόστος της μετακίνησης τους να είναι μικρός και άνετος αφού παρακάμπτουν έτσι την κίνηση.

Παρόμοια άρθρα

Back to top button