Θωρακίστε το ανοσοποιητικό σας με αυτές τις τροφές

Θωρακίστε το ανοσοποιητικό σας με αυτές τις τροφές

Τόσο οι ιώσεις όσο και η γρίπη βρίσκονται σε έξαρση αυτή την περίοδο λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών και των ψυχρών καιρικών συνθηκών που ευνοούν την ανάπτυξη των μικροβίων και των ιών.

Βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την άμυνα του οργανισμού

  • το υπερβάλλον βάρος,
  • το κάπνισμα,
  • η έλλειψη ύπνου,
  • η καθιστική ζωή,
  • η αποφυγή του ήλιου
  • η τήρηση των κανόνων υγιεινής, τόσο στην καθημερινότητα (πλύσιμο χεριών κλπ.), όσο και στην μαγειρική και
  • η  διατροφή

Για να θωρακίσετε τον οργανισμό σας πρέπει να λάβετε τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγεται και η υιοθέτηση μιας υγιεινής διατροφής που θα σας προσφέρει όλα τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά χτίζοντας μια ασπίδα προστασίας στο ανοσοποιητικό σας.

Η καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων από φρούτα και λαχανικά μαζί με σωστή ενυδάτωση (8-10 ποτήρια νερού) αποτελούν θεμέλιους λίθους. Ας δούμε όμως κάποια μεμονωμένα τρόφιμα:

  1. Γιαούρτι, γάλα, κεφίρ: Πλούσια σε προβιοτικά, τα «καλά» βακτήρια δηλαδή που συμβάλλουν στην ομαλή γαστρεντερική λειτουργία αλλά και στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενισχύει σε σημαντικό βαθμό τις άμυνες του οργανισμού.
  2. Πιπεριές (ωμές), πορτοκάλια, ακτινίδια, μπρόκολο, ντομάτες: Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, μια βιταμίνη σύμμαχος του οργανισμού.
  3.  Μοσχάρι, συκώτι: Το μοσχαρίσιο κρέας περιέχει ψευδάργυρο, ένα μέταλλο που έχει προστατευτική δράση απέναντι στις λοιμώξεις ενισχύοντας την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος στους παθογόνους μικροοργανισμούς.
  4. Ενισχυμένα Δημητριακά: Για τους vegetarian, vegan καθώς και όσους αποφεύγουν το κόκκινο κρέας ψευδάργυρο στη διατροφή τους μπορούν να εντάξουν με προϊόντα ενισχυμένα με το μέταλλο αυτό, όπως είναι τα δημητριακά. Μπορεί να τα προμηθευτεί κάποιος εύκολα στο εμπόριο.
  5. Λιπαρά Ψάρια: Τα λιπαρά ψάρια όπως η σαρδέλα, ο κολιός, το καπόνι, ο σολομός, το σκουμπρί και η γόπα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και προστατεύουν το αναπνευστικό σύστημα από τους ιούς που προκαλούν το κρυολόγημα και τη γρίπη. Ταυτόχρονα είναι πλούσια σε βιταμίνη D.
  6. Ξηροί καρποί: Για τον ίδιο λόγο με τα λιπαρά ψάρια σημαντική είναι και η κατανάλωση ξηρών καρπών. Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί έχουν υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο.
  7. Μέλι: Έχει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες για την αντιμετώπιση των κρυολογημάτων, της γρίπης και του πονόλαιμου.
  8. Μανιτάρια: Έχει αποδειχτεί ότι τα μανιτάρια βελτιώνουν την παραγωγή και τη δράση των λευκών αιμοσφαιρίων, ώστε να εντείνεται η προστασία του οργανισμού απέναντι σε ιούς, βακτήρια, παράσιτα και άλλους μικροοργανισμούς. Προτιμήστε τα φρέσκα μανιτάρια.

Μαριάννα Καλλιόστρα

Τελειόφοιτη διαιτολόγος-διατροφολόγος, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Πρόεδρος Ευρωπαϊκού δικτύου φοιτητών διαιτολόγων (ENDietS)

e-Domus

Related posts