Στον διεθνή φοιτητικό διαγωνισμό μηχανοκίνητου αθλητισμού FSAE (Formula Society of Automotive Engineers) συμμετείχε μια ομάδα φοιτητών από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, που δημιουργήθηκε το 2015 και κάθε χρόνο προσθέτει νέα μέλη ενισχύοντας το δυναμικό της. Ανάμεσα στα νεοπροστιθέμενα μέλη βρίσκεται και ο συμπολίτης μας Σαράντης Αντωνίου, φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης.
Ο διαγωνισμός FSAE είναι ετήσιος και πραγματοποιείται στο τέλος κάθε αγωνιστικής χρονιάς, σε διαφορετικές χώρες, ενώ του χρόνου θα γιορτάσει τα 40 χρόνια από τη δημιουργία του.
Η Democritus Racing Team, όπως ονομάζεται, συμμετείχε σε Formula Student Series για πρώτη φορά σε class 1 με το μονοθέσιο «Αργώ» και κατατάχθηκε στην 20η θέση στην κατηγορία μονοθέσιων εσωτερικής καύσης. Στον διαγωνισμό διαγωνίστηκαν επίσης ομάδες στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Και στις δύο κατηγορίες συνολικά συμμετείχαν περίπου 100 πανεπιστημιακές ομάδες, γεγονός που κάνει το επίτευγμα της ομάδας του Δ.Π.Θ., ακόμα μεγαλύτερο και σημαντικό.
Μετά το διαγωνισμό έχουμε στραφεί στην εκπροσώπηση του Δ.Π.Θ. στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με την «Αργώ» μας ως κεντρικό έκθεμα.
- Πώς πήρες την απόφαση να ενταχθείς στην ομάδα;
Με ενδιαφέρει αρκετά ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Το γεγονός ότι στο πολυτεχνείο μας λειτουργούσε αυτή η ομάδα μου κίνησε αρκετά το ενδιαφέρον. Επίσης η επαφή μου με άτομα ενταγμένα σε αντίστοιχες ομάδες στα Πανεπιστήμια καθώς και οι εμπειρίες που μου μετέφεραν από την ενασχόλησή τους με αυτές, συνέβαλε σίγουρα στο να το σκεφτώ και να δηλώσω κι εγώ συμμετοχή.
- Τι συνέβαλε να είσαι ένας από τους νέους επιτυχόντες της ομάδας;
Ασχολούμαι με αρκετά πράγματα εκτός της σχολής τα οποία στάθηκαν αρωγός για την ομάδα. Για παράδειγμα από τα 16 μου, διατηρώ και ασχολούμαι με τον δικό μου ιστότοπο αρθρογραφίας, στον οποίο εδώ και ένα χρόνο συμμετέχουν αρθρογραφώντας και άλλοι φοιτητές.
- Πότε ανακάλυψες ότι σου αρέσει η ενασχόληση με τον αθλητισμό και τη Formula 1;
Όταν ήμουν στο δημοτικό, άτομο του οικογενειακού μου κύκλου μου έφερε δώρο ένα τηλεκατευθυνόμενο τύπου φόρμουλα και από τότε θυμάμαι τον εαυτό μου να πειραματίζομαι και να ασχολούμαι με αυτά. Το καλοκαίρι του 2016 «μοντάρω» ένα τέτοιο αυτοκινητάκι και το ελέγχω εξ’ αποστάσεως με υπολογιστή και φέτος τρέξαμε στην Ιταλία με 600 κυβικά.
- Σε ποια κατηγορία συμμετείχε η ομάδα σας;
Συμμετείχαμε στην κατηγορία Class 1 της FSAE Italy ενώ οι κατηγορίες συνολικά είναι 3. Στην Class 1 διαγωνίζεται το πανεπιστήμιο με το πρότυπο μονοθέσιο του σε δυναμικά και στατικά αγωνίσματα, στην Class 2 διαγωνίζεται με τα σχέδια του μονοθεσίου καθώς και με μερικά έτοιμα εξαρτήματα, ενώ στην Class 3 διαγωνίζεται μόνο με τα σχέδια του μονοθέσιου και φυσικά μόνο σε στατικά αγωνίσματα. Άξιο αναφοράς ότι 2 χρόνια πριν, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης είχε κατακτήσει στην Class 3 τη δεύτερη θέση στο αγώνισμα της επιχειρησιακής παρουσίασης.
- Πώς νιώθετε σαν ομάδα που καταλάβατε την 20η θέση;
Αισθανόμαστε υπέρ ικανοποιημένοι, ιδίως τα παιδιά του κατασκευαστικού τομέα τα οποία τις τελευταίες εβδομάδες ξεκουράστηκαν ελάχιστα, αφού η καθημερινότητα τους ήταν η κατασκευή στο επιχορηγούμενό μας μηχανουργείο στη Θεσσαλονίκη (JAMSport Suspension Systems). Πραγματική νίκη για εμάς ήταν η κατάκτηση της δεύτερης θέσης στην απόδοση του μονοθέσιου καίγοντας, μόλις 1,6 λίτρα βενζίνης στα 16 χιλιόμετρα.
- Ποια είναι τα πλάνα της ομάδας για τη νέα χρονιά;
Ακόμα τα πλάνα μας βρίσκονται στα σκαριά. Αυτή τη στιγμή έχουμε στραφεί στην εκπροσώπηση του Δ.Π.Θ. στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με την «Αργώ» ως κεντρικό έκθεμά μας και ύστερα ακολουθεί η επίσημη παρουσίαση του μονοθέσιου στον ακαδημαϊκό χώρο του Δημοκρίτειου.
- Πώς έχουν διαμορφωθεί οι προσωπικοί σου στόχοι μετά από αυτή την εμπειρία;
Σίγουρα το να συμμετέχεις σε διαγωνισμούς τέτοιου κύρους δεν περνά αδιάφορο. Ωστόσο και τα 31 άτομα δούλεψαν και κουράστηκαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Εμένα προσωπικά με κολακεύουν τομείς όπως η μηχατρονική (Mechatronics) και τα ευφυή συστήματα, και ίσως κάποια στιγμή μου δοθεί η ευκαιρία να συμβάλλω και σε αυτό στο μονοθέσιο.