Λαϊκή Συσπείρωση: Ελλείψεις και προβλήματα μπροστά στη νέα σχολική χρονιά

Τέλειωσε το καλοκαίρι κι όλοι σκεφτόμαστε πια, το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία αυτή τη χρονιά, με τον κορονοϊό να είναι σε έξαρση. Κι αυτό είναι το πρώτο μεγάλο πρόβλημα. Γιατί όταν πας (κυβέρνηση και Δήμος ) να βρεις «λύση» τελευταία στιγμή, σημαίνει πως το αποφεύγεις και ουσιαστικά δεν κάνεις τίποτα. Ήδη από τον Ιούνιο Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και Γονέων καλούσαν την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της ώστε η επόμενη σχολική χρονιά να ξεκινήσει λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή διασποράς του ιού. Και το βασικότερο είναι η τήρηση της απόστασης, όπως τουλάχιστον έλεγαν οι ειδικοί (άσχετα που τώρα πολλοί τα «γυρίζουν»). Ζητούσαμε από τότε ανώτατο αριθμό μαθητών 15 σε κάθε τμήμα. Δεν λέμε βέβαια να χτιστούν καινούργια σχολεία σε 3 μήνες ( το πόσος καιρός χρειάζεται θα το δούμε με το 4ο Δημοτικό), μπορούν όμως να εξευρεθούν χώροι που με τις ανάλογες επισκευές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως αίθουσες. Αυτό βέβαια σημαίνει και αύξηση των προσλήψεων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, σε καθαρίστριες κλπ. Τι έκανε σ’ αυτήν την κατεύθυνση η κυβέρνηση; Απολύτως τίποτα! Κι αν πιστεύει κανείς τα λόγια της Υπουργού πως όλοι οι δάσκαλοι είναι στις θέσεις τους, μένει να δούμε σύντομα πόσα τμήματα για μια ακόμη φορά δε θα έχουν δάσκαλο! (57 είναι ως σήμερα τα κενά). Μα και ο Δήμος δεν έκανε τίποτα σ’ αυτή την κατεύθυνση. Κι ενώ «φορτώνεται» συνεχώς με νέες αρμοδιότητες για τα σχολεία προχωρά με «μπαλώματα» λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησης για την οποία βέβαια δεν λέει κουβέντα, αφού στηρίζει την πολιτική εμπορευματοποίησης της Παιδείας.

Έτσι, στην περιοχή μας οι μαθητές θα στοιβαχτούν σε ακατάλληλες αίθουσες (κοντέινερ) με το πρόβλημα στο 4ο και 5ο Μεγάρων να είναι τεράστιο, γιατί ήδη υπήρχαν τέτοιας μορφής προβλήματα (αίθουσες, τουαλέτες, γραφείο δασκάλων κλπ.) στη λειτουργία τους. Πολύ εύκολα όμως ο Δήμος αποδέχθηκε την πρόταση της ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ) για ανέγερση νέου σχολείου (του 4ου) που πήγε στις καλένδες! Τα ίδια προβλήματα υπάρχουν στα νηπιαγωγεία, αφού ενώ ψηφίστηκε η δίχρονη προσχολική αγωγή δεν πάρθηκε κανένα μέτρο για υποδομές και επιπλέον διορισμούς σε προσωπικό. Έτσι, μιλάνε για προκάτ που δεν ξέρουμε πότε θα έρθουν ή ψάχνουν να βάλουν τα νήπια σε δημοτικά ή και σε γυμνάσια, ποιος ξέρει! Και οι παιδικοί σταθμοί δεν πάνε παρά πίσω, με παιδιά να συνωστίζονται, με προσωπικό voucher που δεν ξέρουμε μέχρι πότε θα δουλεύει, ενώ για πολλούς γονείς ο παιδικός σταθμός είναι άπιαστο όνειρο λόγω των περιορισμών και των κριτηρίων. Κι όλα αυτά για να στείλουν –όσοι μπορούν- τα παιδιά τους στους ιδιωτικούς σταθμούς και να αβγατίζουν τα κέρδη τους….

Μα και με την καθαριότητα τα προβλήματα είναι τεράστια. Ήδη πέρασε μια βδομάδα που άνοιξαν τα σχολεία και καθαρίστριες δεν έχουν πάει στα σχολεία. Κι αν κάποιος πει πως δεν έχουν πάει τα παιδιά, να θυμίσουμε πως οι δάσκαλοι πηγαίνουν…Αλήθεια, τι μέτρα προβλέπονται σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός είναι θετικός στον κορονοϊό, όπως ο δάσκαλος στην Καλλιθέα; Τότε θα θυμηθούν να καθαρίσουν τα σχολεία; Μένει βέβαια να δούμε, όταν υπογραφούν οι συμβάσεις του Δήμου με τις καθαρίστριες, τι είδους θα είναι κι αν επαρκεί ο αριθμός τους για τις αυξημένες ανάγκες των σχολείων. Το σίγουρο είναι πως δε θα είναι μόνιμες, ενώ ξέρουμε πως μόνο έτσι θα λειτουργούσε στοιχειωδώς καλά η καθαριότητα…

Καλεί λοιπόν τώρα η Υπουργός Παιδείας να στοιβαχτούν (όπως γινόταν πάντα άλλωστε) 25 μαθητές σε ένα κοντέινερ…φορώντας μάσκες! Να μην σχολιάσουμε το αστείο «επιχείρημα» για το ότι ο μέσος όρος των παιδιών στις αίθουσες είναι 17!! Έπαιξε με τα μαθηματικά προσθέτοντας τον αριθμό των παιδιών στο Καστελόριζο, στην Γαύδο, στην Αθήνα, στη Θεσ/νίκη και διαιρώντας με τον συνολικό αριθμό αιθουσών! Τελικά, αντί να ασχοληθεί η κυβέρνηση το καλοκαίρι με το πώς θα λύσει αυτά τα βασικά προβλήματα, ψήφιζε νόμους που μέσα στα άλλα ανεβάζουν τον αριθμό των μαθητών σε 25 ανά τμήμα!

Όλες αυτές οι παλινωδίες, οι καθυστερήσεις, η μη διάθεση για ικανοποίηση βασικών αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας έχουν τη ρίζα τους στην πολιτική που ακολουθεί αυτή η κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες: την υποχρηματοδότηση της παιδείας και της Υγείας, την μη πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, την έλλειψη σε υποδομές που έχουν δυσμενείς συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών μας. Μήπως δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει η κατάσταση που επικρατεί στους χώρους εργασίας όπου δεν υπάρχει κανένα μέτρο προστασίας; Γονείς των παιδιών μας δεν είναι αυτοί που εργάζονται απροστάτευτοι; Κι όλα αυτά, την ίδια στιγμή που δίνονται πακτωλοί χρημάτων στους μεγαλοεπιχειρηματίες για την πολυπόθητη «ανάπτυξη» που βλέπουμε πολύ καλά ποια είναι και τι συνέπειες έχει για τον λαό. Αυτή είναι και η ρίζα του κακού. Και είναι πολιτική επιλογή το ποια συμφέροντα θα εξυπηρετήσεις: του λαού ή των επιχειρηματιών. Και τα δυο δεν γίνονται. Αλλιώς θα ζούμε με ψίχουλα και θα κινδυνεύουμε από χίλια δυο και ανά πάσα στιγμή.

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ πιέζει για άμεση σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου με μοναδικό θέμα τα μέτρα που πρέπει να πάρει ο Δήμος για τη σωστή λειτουργία των σχολείων. Τα προβλήματα στα σχολεία υποβαθμίζουν τη μόρφωση των παιδιών μας και αφορούν όλο τον λαό.

Γι’αυτό πρέπει όλοι μαζί άμεσα να διεκδικήσουμε χωρίς να κάνουμε βήμα πίσω:  

 

  • Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές. Επίσπευση διαδικασιών για άμεση ανέγερση του 4ου Δημοτικού.

 

  • Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
  • Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
  • Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.)
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
  • Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

Παρόμοια άρθρα

Back to top button