Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης για το 4ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων

Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης για το 4ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο έγινε συζήτηση για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με το 4ο Δημοτικό Μεγάρων.Πάρθηκε απόφαση για ανέγερση νέου σχολείου στο υπάρχον οικόπεδο, με παραχώρηση του στην ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ) για 10 χρόνια. Διαβάσαμε στον Τύπο πως είχε προηγηθεί συνάντηση με τον Δ/ντα Σύμβουλο της ΚΤΥΠ, ο οποίος διαβεβαίωσε πως θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021- 2027, με την ελπίδα πως σε λίγα χρόνια θα έχουμε ένα καινούριο σχολείο!

Για το εν λόγω θέμα η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ τοποθετήθηκε αρνητικά και οφείλουμε να εξηγήσουμε στο λαό της περιοχής τους λόγους:

Πρώτα πρώτα να πούμε πως είναι πραγματική ανάγκη να φτιαχτεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα νέο και σύγχρονο σχολείο που να υπηρετεί τις αυξημένες ανάγκες των μαθητών και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν αναλάβει το έργο το κράτος και η δαπάνη να βαρύνει αποκλειστικά τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο λόγος που ψηφίσαμε αρνητικά είναι
γιατί θέλουμε ένα νέο σχολείο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα!

Ούτε με ΕΣΠΑ ούτε με ΣΔΙΤ εξασφαλίζεται το βασικό: ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Γιατί το λέμε αυτό;

 Ο δ/νων σύμβουλος της ΚΤΥΠ υπόσχεται παντού ότι θα εντάξει τα νέα σχολεία στο ΕΣΠΑ. Αν καταφέρει να γίνει αυτό –που δεν είναι καθόλου σίγουρο- θα έχουμε νέο σχολείο σε καμιά δεκαριά χρόνια! Και λέμε «καθόλου σίγουρο» γιατί αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή όλων των κυβερνήσεων οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι καταργήσεις σχολείων, στο όνομα της «εξοικονόμησης πόρων» και της «ανάπτυξης». Δείτε τι γίνεται με το νέο Πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε: Πακτωλός χρημάτων στο μεγάλο κεφάλαιο με διαδικασίες fast track, ενώ για σχολεία ή Κέντρα Υγείας πρέπει να περιμένουμε χρόνια, αν γίνει κι αυτό! Πρόκειται λοιπόν για μια «ανάπτυξη» που πατά πάνω στη διάλυση της Παιδείας, της Υγείας, των μισθών και των συντάξεων. Υπάρχει πρόσφατο ρεπορτάζ φινλανδικής εφημερίδας με τίτλο: «Η χώρα των εξαφανισμένων σχολείων». Πάνω από 100 σχολεία κλείνουν κάθε χρόνο στην Φινλανδία, λόγω του αποκεντρωμένου συστήματος, που την ευθύνη έχουν αποκλειστικά οι Δήμοι και θέτουν «στόχους εξοικονόμησης». Αυτό είναι το «περίφημο» φινλανδικό σύστημα! Ας το κρατήσουμε αυτό.

 Υπάρχει και η περίπτωση των ΣΔΙΤ, που δεν αποκλείεται να το βρούμε μπροστά μας, αφού «λανσάρεται» πολύ τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα σημαίνει ότι από το συνολικό ποσό, το 10-15% το δίνει ο ιδιώτης ενώ τα υπόλοιπα τα δανείζεται το κράτος, που πρέπει να τα αποπληρώσει. Φυσικά με χρήματα του ελληνικού λαού! Ο ιδιώτης αναλαμβάνει τα έξοδα συντήρησης του σχολείου, της φύλαξης και της καθαριότητας (θεωρητικά όλα αυτά). Η Σχολική Επιτροπή του Δήμου αναλαμβάνει τα λειτουργικά έξοδα. Συνήθως είναι υπέρογκα λόγω της ιδιαίτερης σύμβασης, που σημαίνει νέα επιβάρυνση του λαού ή και των δημοτών. Το κράτος από τη μεριά του, πληρώνει ενοίκιο στον ιδιώτη, αφού το σχολείο αποτελεί ιδιοκτησία του για 25 χρόνια!. Όλη αυτή την περιόδο, ο ιδιώτης έχει λόγο για οποιεσδήποτε παρεμβάσεις γίνουν στο σχολείο, για το πώς θα χρησιμοποηθεί το κτίριο σε ώρες εκτός λειτουργίας, για το ο,τιδήποτε! Τα ΣΔΙΤ είναι αυτό που χρόνια λέμε «είσοδος των επιχειρήσεων στα σχολεία και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης». Υπάρχει κάποιος πού συμφωνεί με αυτήν την κατάσταση; Ας μας πει….

 Είναι και κάτι ακόμη που ο Δήμος θέλουμε να μας απαντήσει: Υπάρχει μια στατική μελέτη του 4ου Δημοτικού που έγινε κατά παραγγελία του Δήμου. Δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι πλήρης και
σύμφωνη με τις προδιαγραφές (αλήθεια, η ΚΤΥΠ δεν μπορούσε να το αναλάβει;) όμως εγείρεται το ερώτημα: Αφού το αποτέλεσμα της εν λόγω έκθεσης ήταν να γίνουν παρεμβάσεις στο 4ο Δημοτικό, γιατί προκρίθηκε η ανέγερση νέου σχολείου; Πόση είναι η δαπάνη και ο χρόνος ανέγερσής του; Πόση είναι η δαπάνη και ο χρόνος παράδοσης του σχολείου σε περίπτωση που γίνουν παρεμβάσεις; Ας έχουμε υπόψη μας πως στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε και κατεδάφιση του παλιού σχολείου, που σημαίνει πως θα είναι πολύ μεγαλύτερη η δαπάνη! Με ποια κριτήρια επιλέχθηκε η ανέγερση νέου σχολείου και όχι οι παρεμβάσεις; Μήπως γιατί στην ανέγερση σχολείου με ΕΣΠΑ ή ΣΔΙΤ ο Δήμος απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη (άλλωστε σε 10 χρόνια ποιος ζει και ποιος πεθαίνει-αν γίνει) ενώ στην περίπτωση των παρεμβάσεων, που τελειώνουν σε έναν χρόνο, ο Δήμος έχει την ευθύνη της επίβλεψης και όλων των διαδικασιών; Επαναλαμβάνουμε πως θέση της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ είναι η δημιουργία νέου σχολείου.

Θέτουμε τα ερωτήματα αυτά γιατί ανησυχούμε, για όλους τους παραπάνω λόγους, πως δεν θα έχουμε τελικά ένα καινούριο σχολείο αλλά ένα λιγότερο! Μακάρι να κάνουμε λάθος και να δούμε σύντομα ένα νέο και σύγχρονο σχολείο που θα υπηρετεί τις ανάγκες των παιδιών της περιοχής. Γιατί το 4 ο Δημοτικό είναι αναγκαίο στην περιοχή αυτή! Γιατί δεν μπορεί τα παιδιά να στοιβάζονται σε άλλα σχολεία με αποτέλεσμα να δυασχεραίνεται η λειτουργία τους και όλα τελικά να είναι εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών! Γιατί τα παιδιά μας, όλα τα παιδιά, αξίζουν ένα σχολείο σύγχρονο, με τις κατάλληλες υποδομές και καμιά «ανάπτυξη», κανένα συμφέρον, δεν έχει δικαίωμα να τους το αφαιρέσει.

therealstory-728×90

Σχετικά άρθρα

To megaratv.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας.
Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.