Νέοι σταθμοί διοδίων: Ακόμα μια επίπτωση από την ασκούμενη πολιτική της κυβέρνησης-μαριονέτας που μέσα από τη συνεχή και διαρκώς αυξανόμενη άμεση και έμμεση φορολογία καταληστεύει απροκάλυπτα το όποιο εισόδημα έχει απομείνει στους πολίτες, οι οποίοι κατά τα άλλα έχουμε το συνταγματικό δικαίωμα της ελεύθερης και ασφαλούς μετακίνησης εντός της χώρας μας.
Η δημιουργία νέων πλευρικών σταθμών διοδίων σε Νέα Πέραμο και Πάχη και η ενεργοποίηση, και στις δύο κατευθύνσεις, των παλαιών μετωπικών στην Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου στην Ελευσίνα είναι πλέον γεγονός. Έτσι το αντίτιμο που θα καλεστούμε να καταβάλλουμε είναι αυξημένο τουλάχιστον κατά 30% (συνολικά, πήγαινε-έλα). Επιπλέον, στα όρια του δήμου μας, σε τρεις διαδρομές Ν.Πέραμος-Μέγαρα-Κινέτα (δηλαδή για ενδοδημοτικές μετακινήσεις!) καλούμαστε τώρα να καταβάλλουμε και εκεί αντίτιμο για τη χρήση της Εθνικής Οδού.
Δηλαδή, καλούμαστε να πληρώσουμε επιπλέον χρήματα για τη χρήση ενός δρόμου ο οποίος έχει ήδη πληρωθεί, δεν θυμόμαστε κι εμείς πόσες φορές. Τόσο από τους παππούδες και τους πατεράδες μας όσο και από εμάς τους ίδιους, και θα συνεχίσει να πληρώνεται καθώς οι παραχωρησιούχοι το επιζητούν και η κυβέρνηση το εφαρμόζει.
Στη χώρα μας έχουμε το παράλογο να προκαταβάλουμε αντίτιμο για έργα που θα κατασκευαστούν (θυμηθείτε πόσες δεκαετίες προεισέπραττε το πρώην Τ.Ε.Ο. και κατόπιν οι εταιρείες εκμετάλλευσης διοδίων), αλλά και να έχουμε, παράλληλα με τα πανάκριβα διόδια, και πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας, και φόρο στα καύσιμα.
Αναρωτιόμαστε σε ποια άλλη χώρα του κόσμου πληρώνουν οι πολίτες για να σκοτώνονται σε άθλια οδικά δίκτυα;
Σε ποια άλλη ευνομούμενη χώρα,
– παραχωρούνται με «αποικιακούς όρους» οι οδικοί άξονες σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και προς όφελος των συμφερόντων κατασκευαστικών εταιρειών;
– πληρώνουν οι πολίτες διόδια χωρίς την προηγούμενη εξασφάλιση ενός οργανωμένου δικτύου παραδρόμων με φωτισμό, σήμανση, προστατευτικές μπάρες ασφαλείας κλπ για εναλλακτική ασφαλή μετακίνηση;
– υποχρεούσαι να πληρώνεις αντίτιμο διοδίων για μετακινήσεις στα όρια του Δήμου σου;
– ψεύδεται δημοσίως μέσα στο κοινοβούλιο ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών (κ. Χρυσοχοϊδης στις 9/12/2013) όταν διαβεβαιώνει για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στις περιπτώσεις που τα διόδια βρίσκονται εντός των ορίων των Δήμων;
Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται, ότι αυτή η κυβέρνηση «γράφει στα παλιά της τα παπούτσια» τη γνώμη των πολιτών, ότι θεωρεί υποχρέωσή της να εφαρμόσει ως νόμο το παράλογο και ότι για ακόμα μια φορά ψεύδεται ασύστολα (καθημερινό πλέον φαινόμενο) παρουσιάζοντας το μαύρο ως άσπρο.
Η λειτουργία των πλευρικών διοδίων θα πλήξει σε μεγάλο βαθμό τα όποια απομείναντα εισοδήματά των δημοτών μας. Μεγάλες κατηγορίες επαγγελματιών που λόγω της φύσης του επαγγέλματός τους αναγκάζονται να ταξιδέψουν καθημερινά, μια και δυο φορές, από και προς την πρωτεύουσα ή την Κόρινθο, θα υποστούν σημαντικές μειώσεις στα έσοδά τους και το πιθανότερο είναι πως για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους θα αναγκαστούν να μετακυλίσουν το βάρος στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες που παρέχουν (με τις όσες αλυσιδωτές επιπτώσεις μπορεί αυτό να επιφέρει).
Η πλέον όμως σοβαρή επίπτωση από την επιβολή των νέων διοδίων θα είναι η αύξηση της κυκλοφορίας στους κακοφτιαγμένους παράδρομους και στους δρόμους εντός των οικιστικών ζωνών. Ήδη, χρόνια τώρα, νταλίκες, βαριά οχήματα και χιλιάδες ΙΧ, προκειμένου να αποφύγουν τα διόδια χρησιμοποιούν την παλαιά Εθνική Οδό (ΠΕΟΑΚ) αυξάνοντας την κυκλοφορία σε αυτή, η οποία τώρα αναμένεται να γίνει ακόμα μεγαλύτερη. Αυτή η κατάσταση θα έχει ως νομοτελειακό αποτέλεσμα την αύξηση των ατυχημάτων και την καταστροφή του ήδη κακής κατάστασης οδοστρώματος (διότι και δεν συντηρείται επαρκώς, ούτε και είναι φτιαγμένο για την εξυπηρέτηση τέτοιου όγκου κυκλοφορίας). Θα επιφέρει επίσης αύξηση της ηχορύπανσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αύξηση του χρόνου μετακίνησης κλπ. Με άλλα λόγια θα οδηγήσει σε βίαιη χειροτέρευση της ποιότητας ζωής μας.
Η θέση της δημοτικής παράταξης «Ενεργοί Πολίτες Μεγάρων και Νέας Περάμου» είναι ξεκάθαρη:
Σε πρώτη φάση, άμεση κατάργηση των πλευρικών σταθμών διοδίων στα όρια του δήμου μας. Είτε δηλαδή να μην λειτουργήσουν οι πλευρικοί σταθμοί, είτε να εφοδιαστούν οι δημότες με κάρτα ελευθέρας,
Σε δεύτερη φάση, η κατασκευή αντίστοιχου οργανωμένου δικτύου παράδρομων ασφαλούς μετακίνησης καθ’ όλο το μήκος της Νέας Εθνικής Οδού ώστε να υπάρχει εναλλακτική διαδρομή για κάποιον που δεν θέλει να τη χρησιμοποιήσει. Η ΠΕΟΑΚ στην κατάσταση που είναι δεν αποτελεί λύση (όπως ισχυρίζονται ανεύθυνα τόσο η «Ολυμπία Οδός» όσο και το Υπουργείο Μεταφορών), αφού δεν έχει ούτε κατ’ ελάχιστο τις προδιαγραφές που να επιτρέπουν την αυξημένη κίνηση βαρέων οχημάτων.
Σε επόμενη φάση (κατόπιν της ολοκλήρωσης των παραπάνω), εφαρμογή του συστήματος της χιλιομετρικής χρέωσης και μεταφορά της τεχνογνωσίας από συστήματα άλλων χωρών στις οποίες υπάρχει ένας μόνο φόρος που αφορά στην ετήσια χρήση των αυτοκινητοδρόμων.
Δηλώνουμε ότι θα αντισταθούμε στην εφαρμογή του μέτρου στην πράξη και καλούμε τον κάθε συμπολίτη να συμμετέχει ενεργά στις κινητοποιήσεις που αποφασίζουμε σε συνεργασία με άλλους φορείς της πόλης. Παράλληλα θα κινηθούμε και νομικά, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, προσβάλλοντας ως παράνομη την εγκαθίδρυση σταθμών διοδίων καθώς δεν υπάρχει οργανωμένο δίκτυο παραδρόμων.
Καλούμε τη διοίκηση του Δήμου να σταματήσει το παιχνιδάκι με τις «διαπραγματεύσεις» σχετικά με τις τιμές των διοδίων (οποιαδήποτε ομοιότητα με τις σκληρές διαπραγματεύσεις του Σαμαρά δεν είναι τυχαία. Αποτελεί γνώρισμα της πολιτικής του και των ομοϊδεατών του!), και να πει ένα ξεκάθαρο όχι στη λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων, απαιτώντας ελεύθερες ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τους κατοίκους του Δήμου μας.
Και επί τη ευκαιρία θα ήταν χρήσιμο να θυμίσουμε στον κ. Μαρινάκη ότι στις 19 Μαϊου 2010, ως ο τότε αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου, σε εκδήλωση στο Θέογνι είχε δηλώσει χαρακτηριστικά (όπως αυτολεξεί έχει καταγραφεί σε όλο τον τοπικό τύπο): «Απαιτούμε εδώ και τώρα την κατάργηση της πληρωμής αντιτίμου εντός των ορίων του Δήμου μας!».
Προηγουμένως είχε εισαγωγικά αναφέρει: «Παρακολουθούμε αποσβολωμένοι τις τρομακτικές αλλαγές που υφίσταται η κοινωνία μας και παρασυρόμενοι από την τρομολαγνεία των ΜΜΕ οδηγούμαστε σε παρατεταμένη χειμερία νάρκη. Η Συνταγή είναι γνωστή. Απογοητεύστε τους για να μη μπορούν να αντιδράσουν! Έτσι τους οδηγούμε με μαθηματική ακρίβεια στην αδράνεια. Όμως εμείς δεν τους κάνουμε τη χάρη. Διαθέτουμε αντίδοτο στο δηλητήριό τους και αυτό είναι η αντίδραση!…Με την αποψινή μας εκδήλωση αποδεικνύουμε περίτρανα ότι υπερασπιζόμαστε με πάθος το συμφέρον του τόπου και το βάζουμε πάνω από το ατομικό ή το κομματικό συμφέρον. Δεν ταυτιζόμαστε με τις στενές κομματικές αρχές γιατί απλούστατα είμαστε ενεργά πολιτικά και όχι κομματικά όντα! Αγωνιούμε για το μέλλον του τόπου, για το μέλλον των παιδιών μας και θέλουμε να σταθούμε περήφανα απέναντί τους, όταν μας ρωτήσουν τι κάναμε εμείς γι αυτόν τον τόπο. Δεν επιζητάμε δάφνες, ούτε χειροκροτήματα της στιγμής. Επιζητάμε να προσφέρουμε με απλότητα το διαχρονικό δίκαιο στον πολίτη».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ανέφερε: «Κυρίες και κύριοι, όπως είπα στην αρχή της ομιλίας μου, ένα όπλο μας μένει. Οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά, να αντισταθούμε στη λαίλαπα του ολοκληρωτισμού και της απαξίωσης του πολίτη… Πρέπει επιτέλους να δείξουμε ότι είμαστε εδώ!»
Στην ίδια εκδήλωση ο κ. Δρένης, ως ο τότε πρόεδρος της Τ.Ο. ΝΔ Μεγάρων είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Λέμε ΟΧΙ στα διόδια μέσα στα όρια των Μεγάρων γιατί είναι πρόκληση. Και ζητάμε από τη Δημοτική Αρχή επιτέλους να μπει μπροστά δυναμικά και να αξιώσει την ματαίωση αυτών των σχεδίων…»
Δεν φανταζόμαστε άραγε όταν ο κ. Μαρινάκης υπόσχονταν δυναμικούς αγώνες να εννοούσε τη μοναδική, και για μόλις ένα μισάωρο, συμβολική κατάληψη των διοδίων της Ελευσίνας που οργάνωσε ο Δήμος Μεγαρέων προσφάτως;
Άραγε μήπως απείλησε την κυβέρνηση και το κόμμα της ΝΔ που τον στηρίζει, με νέα παραίτηση, όπως εκείνη που λέει ότι έκανε για το θέμα των Ρομά ή στην περίπτωση των διοδίων θεωρεί ότι δεν υφίσταται σοβαρός λόγος να πράξει το ίδιο;
Έτσι νομίζετε ότι κερδίζονται οι αγώνες κ. Μαρινάκη;