Σύμφωνα με δημοσίευμα, έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων έλαβε το έργο «Βελτίωση – Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα, Τμήμα Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 1+892,294».
Περιγραφή του έργου
Το έργο αφορά στην βελτίωση – εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση ασφάλειας και σήμανσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ) από Ελευσίνα έως Μέγαρα. Η περιοχή μελέτης βρίσκεται στους Καλλικρατικούς δήμους Ελευσίνας και Μεγαρέων και στα Τ.Δ. Ελευσίνας και Τ.Δ. Νέας Περάμου.
Αφετηρία του υπό μελέτη οδικού τμήματος αποτελεί ο κόμβος Ευταξία της ΠΕΟΑΚ με την επαρχιακή οδό Μεγάρων-Περαχώρας και τον παράδρομο της Ολύμπιας οδού στο δυτικό άκρο της πόλης της Ελευσίνας, αμέσως μετά τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Το πέρας της μελέτης είναι η Χ.Θ. 1+892,294.
Στο τμήμα αυτό προγραμματίζεται ο εκσυγχρονισμός της οδού με την εφαρμογή των κατάλληλων τυπικών αστικών και υπεραστικών διατομών, η αναβάθμιση της ασφάλειας, η μελέτη της αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων καθώς και η μελέτη φωτισμού. Ο άξονας της κύριας αρτηρίας δεν πρόκειται να τροποποιηθεί.
Προτείνεται η αναβάθμιση της οδού, όπου απαιτείται, με εφαρμογή σύγχρονης τυπικής διατομής σύμφωνα με τις οδηγίες της ΟΜΟΕ στο αστικό αλλά και στο υπεραστικό τμήμα της. Προτείνεται η κατασκευή κρασπεδόρειθρων στο αστικό εντός σχεδίου τμήμα καθώς και στα αστικοποιημένα τμήματα και όπου αναμένεται από το θεσμικό πλαίσιο οικιστική ανάπτυξη ή χρήσεις με έντονη ανάγκη παρόδιας εξυπηρέτησης και τάφροι με ερείσματα στο εκτός σχεδίου τμήμα.
Με το σύνολο του έργου επιχειρείται η αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης της ΠΕΟΑΚ η οποία παρουσιάζει εξαιρετικά προβληματικές συνθήκες εντός του αστικού ιστού της πόλης της Νέας Περάμου καθώς δεν παρουσιάζει εικόνα αστικής οδού.
Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
– Ανακατασκευή / διεύρυνση των πεζοδρομίων κατά μήκος της ΠΕΟΑΚ.
– Αστική ανάπλαση από το σημείο «Φόρος» μέχρι την Ολυμπία Οδό.
– Τοποθέτηση οδεύσεων τυφλών και κατασκευή ραμπών στις απολήξεις των ΟΤ., καθώς και στις θέσεις που προβλέπονται διαβάσεις πεζών.
– Ανακατασκευή του οδοστρώματος στο τμήμα που διευρύνονται τα πεζοδρόμια και τροποποιούνται οι χώροι στάσεις των λεωφορείων.
– Υδραυλικά έργα για την απορροή των ομβρίων υδάτων.
– Νέες φυτεύσεις και ανάδειξη των υφιστάμενων.
– Αντικατάσταση των φωτιστικών σε όλο το μήκος της ανάπλασης.
– Προμήθεια και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (καθιστικά και καλάθια απορριμμάτων, κάδοι απορριμμάτων, στέγαστρα λεωφορείων, στέγαστρα καθημένων).
– Οριζόντια σήμανση: α) συνεχής διαγράμμιση στις οριογραμμές της οδού και β) εγκάρσια διαγράμμιση στις προβλεπόμενες από τη μελέτη διαβάσεις πεζών.
– Κατακόρυφη σήμανση που αφορά στη σήμανση των διαβάσεων πεζών, στη μείωση του ορίου ταχύτητας επί της ΠΕΟΑΚ.
– Αποξηλώσεις εμποδίων επί του πεζοδρομίου.
– Κατεδάφιση και ανακατασκευή σε νέα θέση τοιχίου περίφραξης στρατοπέδου Σχολής Πυροβολικού.
Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται από την μελέτη είναι οι παρακάτω:
– Οριοθέτηση οδού
– Διαπλάτυνση των πεζοδρομίων
– Οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης
– Χώρος κίνησης πεζών
– Σήμανση
– Αστικός φωτισμός
– Δημιουργία χώρων πρασίνου
– Τοποθέτηση καθιστικών (παγκάκια)
– Δημιουργία παρτεριών και επικάλυψη με υδατοπερατό δάπεδο
– Κάδοι απορριμμάτων με ή χωρίς στέγαστρα
– Πεζοδιαβάσεις
– Διαγραμμίσεις πεζοδιαβάσεων
– Υποδομή ασφαλούς προσπέλασης για όλους τους χρήστες – οδηγοί τυφλών
– Διαμόρφωση διάβασης πεζών με ράμπα
– Χώροι στάσης λεωφορείων
– Διαμόρφωση ζώνης έμπροσθεν στρατοπέδου