Ακολουθεί ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα Κατοίκων Κινέτας που αφορά στην πυροπροστασία της Κινέτας : Εμφανώς καθυστερημένα αλλά στο ίδιο έργο θεατές μεταξύ κωμικοτραγικού και παράλογου, οι αρμόδιοι αποφάσιαν εκ των υστέρων (ως συνήθως) κάποια μέτρα αντιμετώπισης των μεγάλων δασικών πυρκαγιών στην επικράτεια. Μέτρα που κονιορτοποιήθηκαν είτε από τις μέχρι σήμερα τεράστιες καμμένες δασικές εκτάσεις, είτε από την τελευταία καταστροφική πυρκαγιά στην Αττική που πάτησε πλέον τον αστικό ιστό, χωρίς κανείς κυβερνητικός να αναλαμβάνει οποιαδήποτε ευθύνη. Κάποια υποτυπώδη μέτρα εξίσου καθυστερημένα περιορισμού του κινδύνου πυρκαγιάς είδαμε και στην Κινέτα, που όμως δεν απαντούν στα σοβαρά ερωτήματα για το συνολικό επίπεδο αντιπυρικής προστασίας της περιοχής. Έτσι έγινε αποκομιδή στην παράνομη (αυτοσχέδια) χωματερή χωρίς όμως να παρθούν παράλληλα μέτρα αποτροπής, συνεχίζοντας έτσι απρόσκοπτα τον νέο κύκλο εναπόθεσης αποβλήτων κάθε είδους.
Ακόμα είδαμε συνεργεία της Περιφέρειας στις 22-8-24 που καθάρισαν τα πρανή στο πιο επικίνδυνο σημείο του βορείου παραδρόμου 50μ. από το παρακείμενο βενζινάδικο, σε ένα πρόγραμμα αποψίλωσης και καθαρισμού που η Περιφ. Δυτ. Αττικής ανήγγειλε διθυραμβικά από τις 19-5-24(…) και που στηλιτεύσαμε για την απραξία του με ανακοίνωση μας στις 16-6-24. Εν τω μεταξύ τα βουνά… αποβλήτων μπαζών στο «πράσινο σημείο» συγκέντρωσης στον κόμβο καλά κρατούν αν και μειωμένα σε όγκο, με σοβαρά ερωτηματικά αν το σημείο διαθέτει επαρκή πυροπροστασία τόσο για την ασφάλεια του προσωπικού όσο και της περιοχής να είναι αναπάντητα. Όπως επίσης αγνοείται και μια στοιχειώδης ζώνη πυροπροστασίας της περιοχής βόρεια στους πρόποδες του βουνού όπου οι παρυφές αστικού και τα όρια δασικού ιστού, με τα ερωτηματικά γύρω από την αποτελεσματικότητα των πυροσβεστικών κρουνών σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος κάτι που αφορά και τον μηχανισμό των αντλιοστασίων.
Έτσι σε πολιτικό και κυβερνητικό επίπεδο βλέπουμε χρόνια τώρα σειρά κυβερνητικών αποφάσεων που υιοθέτησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, που καταδεικνύουν ότι η κατ’ εξοχήν αρμόδια Δασική Υπηρεσία ειδικά μετά την ψήφιση του ν.2612/98, που ανέθεσε εντελώς παράλογα όσο και αντιεπιστημονικά την δασοπυρόσβεση στην Π.Υ. που ως ειδίκευση, αρμοδιότητα και ευθύνη έχει τις αστικές πυρκαγιές, υποβαθμίστηκε αν όχι αγνοήθηκε, αφού ο ρόλος της έκτοτε έγινε δευτερεύον και υποστηρικτικός χωρίς ουσιαστική δυνατότητα πρόληψης και ενεργής καταστολής των δασικών πυρκαγιών, πράγμα που ήταν και είναι το κατεξοχήν της αντικείμενο.
Επομένως η πρόληψη πέρασε αυτονόητα σε δεύτερη μοίρα, με μια σειρά αναγκαίων και άμεσων προτεραιοτήτων (μηχανήματα, υποδομές, προσωπικό, εκπαίδευση του πληθυσμού κ.α.) να αποτελούν λόγω του παρωχημένου και λανθασμένου δόγματος δασοπυρόσβεσης αλλά και καθυστερημένων επιλογών, εκτός από ζητούμενο και αιτία που συμβάλλει στα αρνητικά και τραγικά αποτελέσματα κάθε χρόνο. Έτσι σε εφαρμογή αυτής της ασυνάρτητης πολιτικής βλέπουμε:
1.Η ΚΥΑ (ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/82627/5676 – ΦΕΚ 4434/29-7-24) για τον ν.5037/29-3-2023 που αφορά την ρύθμιση συνεργασίας μεταξύ Π.Υ. και Δασικής Υπηρεσίας,την διαχείριση πυρκαγιών μεγάλης έκτασης και την σύσταση υποστηρικτικών ομάδων, υπογράφεται και δημοσιεύεται μετά από ένα και πλέον χρόνο!!!
2. Δασαρχεία να δημοσιεύουν σχετικές προκηρύξεις προσλήψεων εκτάκτου προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτ. δικαίου ορισμένου χρόνου (εξάμηνης διάρκειας) στα μέσα Αυγούστου, όπως και να προσλαμβάνεται προσωπικό (δασολόγοι, δασοπόνοι, δασεργάτες, δασοφύλακες κλπ.) μ ε τ ά… την κορύφωση της αντιπυρικής περιόδου.
3. Όλο αυτό το προσωπικό υποτίθεται πρέπει να εργαστεί και για το πρόγραμμα ΑntiΝera που αφορά την δημιουργία μικτών αντιπυρικών ζωνών για την παρεμπόδιση εξάπλωσης πυρκαγιάς, καθαρισμούς δασών, συντήρηση οδικών δασικών δρόμων κ.α. όταν ήδη έχοντας φτάσει και παρέλθει το ήμισυ της επίσημης αντιπυρικής περόδου, έχουν καταστραφεί χιλιάδες στρέμματα δασών, καλλιεργήσιμων εκτάσεων και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν χαθεί όπως πρόσφατα ζωές και περιουσίες μ έ σ α στον αστικό ιστό. Οι τεράστιες πολιτικές (και όχι μόνο) ευθύνες μετακυλίστηκαν πάλι τεχνηέντως είτε στην δυναμική του φυσικού φαινομένου, είτε στην κλιματική αλλαγή, αφού και πάλι η ευθύνη έχει διαγραφεί από το λεξιλόγιο της κυβέρνησης και για άλλα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα.
4. Ένα άλλο πρόβλημα που αναδείχθηκε γιατί δεν το υπολόγισαν κυβέρνηση και αυτοδιοικητικές αρχές και που απεδείχθη καθοριστικό, είναι η αδυναμία έγκαιρης αποκομιδής, συλλογής, επεξεργασίας και μεταφοράς σωρών και μπαζών από ακαθάριστα οικόπεδα όσο και από τα σημεία συγκέντρωσης τους, πράγμα που δείχνει σαφώς την δυσλειτουργία του σχετ. νόμου(διάταξη 20/2024 Αρχ. Π.Σ. – ΦΕΚ 2695 τ.Β 9-5-2024) μεταφέροντας έτσι όλο το βάρος στην (ούτως η άλλως) υπάρχουσα προσωπική ευθύνη που KAI εδώ όμως (βολικά) υποκατέστησε κάθε κρατική ευθύνη. Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής στην περιοχή μας φαίνονται ήδη από την σωρευμένη βραδυφλεγή βόμβα μπαζών και αποβλήτων στο «πράσινο σημείο», τις αυτοσχέδιες χωματερές, την καθυστερημένη αποψίλωση, την έλλειψη ενημέρωσης των κατοίκων κ.α. Τα αποτυπώματα από την καταστροφική πυρκαγιά το 2018 και την φυσιολογική εν συνεχεία καταστροφική πλημμύρα το 2019 που πλήρωσε και πληρώνει ακριβά η περιοχή, είναι ορατά και θα μας στοιχειώνουν επί μακρόν.
Η επιτροπή αγώνα ζητάει για την ουσιαστική και αποτελεσματική πυροπροστασία της Κινέτας:
1. Αντιπυρική ζώνη προστασίας της περιοχής περιφερειακά της κατοικημένης περιοχής και δημιουργία δασικών δρόμων πρόσβασης.
2.Πυροσβεστικούς κρουνούς σε όλη την κατοικημένη περιοχή και εξασφάλιση συνεχούς παροχής νερού με ειδικές αντλίες σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος.
3.Πρόσληψη επιστημόνων και προσωπικού στους αρμόδιους φορείς (Δασαρχείο,Π.Υ.) και ενίσχυση των μηχανικών μέσων για την πρόληψη,προστασία και αναβάθμιση του δασικού ιστού.
4. Άμεση αποκομιδή των αποβλήτων από το ΄΄πράσινο σημείο΄΄ συγκέντρωσης, καθαρισμός των πρανών των κύριων οδικών αξόνων της περιοχής (ΠΕΟΑΚ,βόρειου παράδρομου) και μέτρα (περίφραξη,κάδοι,ενημέρωση) για την αποτροπή νέων αυτοσχέδιων χωματερών.
5. Άμεσα εγγειοβελτιωτικά έργα μέσα στον δασικό ιστό τόσο για την ανάπτυξη,την προστασία του όσο και για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής. 6. Εκπαίδευση και ενημέρωση των κατοίκων από Δήμο, Αντιπεριφέρεια και Πολιτική Προστασία για τις ενέργειες τους σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Τέλος η επιτροπή αγώνα καλεί όλους τους κατοίκους της Κινέτας σε εγρήγορση γιατί η μόνη αποτελεσματική προστασία είναι η π ρ ό λ η ψ η.
φωτογραφία αρχείου