Στις 27 Μαρτίου επανεκκινεί ο Προαστιακός (γραμμή Αθήνα – Κιάτο)

Σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη στις 22.03.2023 προβλέπει το σχέδιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.

Στις 22 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει ο Προαστιακός σε πρώτη φάση με τα δρομολόγια Αθήνα – Χαλκίδα και Αθήνα – Αεροδρόμιο.

Έπειτα από πέντε ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει και το δρομολόγιο Αθήνα – Κιάτο. Στις 22 του μήνα επίσης θα επανεκκινήσει ο Προαστιακός της Πάτρας και στις 27 Μαρτίου ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης – Λάρισας και την ίδια μέρα θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια Κιάτο – Αίγιο και δυο ζευγάρια εμπορικών τρένων. Την 1η Απριλίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια και στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά το πρόγραμμα ασφάλειας και επανεκκίνησης δρομολογίων, όπως τα ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης:

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη στις 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

22.03.2023. Επανεκκίνηση:
– Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
– Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
– Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
– Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
– Θεσσαλονίκη – Δράμα
– Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
– Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
– Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
– Πάτρα – Ρίο
– Διακοφτό – Καλάβρυτα
– Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
– Βόλος – Μηλιές
– Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
– Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

– Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):
– InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
– Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
– Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
– Λάρισα – Βόλος
– Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
– InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
– Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
– Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας
– Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
– Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
– Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
– Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
– Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
– Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
– Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων
– Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
– Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
– Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
– Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
– Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
– Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
– Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
– Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
– Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών
– Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
– Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
– Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
– Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις
– Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
– Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
– Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

πηγή

Παρόμοια άρθρα

Back to top button