Γιατί διακόπηκε η κατασκευή του δρόμου Μεγάρων-Αλεποχωρίου;

Το MegaraTv, αναζήτησε τα αίτια διακοπής της εκτέλεσης του έργου κατασκευής νέας Χάραξης Βελτίωσης της επαρχιακής οδού από τα Μέγαρα μέχρι το Αλεποχώρι.

Επικοινωνώντας με το γραφείο της Αντιπεριφεριάρχη Δυτικής  Αττικής, κ. Σταυρούλας Δήμου, μας εστάλη Δελτίο Τύπου σύμφωνα με το οποίο το έργο δημοπρατήθηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής και μετά την ανάδειξη αναδόχου, υπεγράφη Σύμβαση[1] στις 25 Ιουλίου 2006. Το έργο ξεκίνησε και στην εξέλιξη των εργασιών ανέκυψε αναγκαιότητα σύναψης δυο Συμπληρωματικών Συμβάσεων, τον Φεβρουάριο[2] και τον Ιούνιο[3] 2010.

Όταν στις 20 Ιουλίου 2010 ο Ανάδοχος του έργου κατέθεσε την 7η εντολή πληρωμής, με πιστοποιούμενο αντικείμενο 1ης και 2ης Συμπληρωματικής, η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου στην Νομαρχία Δυτικής Αττικής, η οποία ήταν αρμόδια στον έλεγχο δαπανών, επέστρεψε τον λογαριασμό και ζήτησε να υποβληθούν και οι δυο Συμπληρωματικές Συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Αττικής, απευθύνθηκε στο 5ο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο απείχε του σχετικού ελέγχου με την αιτιολογία ότι δεν είναι δυνατό να γίνει προσυμβατικός έλεγχος Συμπληρωματικών Συμβάσεων, αφού ήδη είχαν υπογραφεί οι εν λόγω δυο Συμπληρωματικές Συμβάσεις.

Έτσι, λοιπόν, μέχρι να λήξει η διαδικασία, ο Ανάδοχος δεν μπορεί να πληρωθεί, όχι μόνο για την 7η εντολή πληρωμής, αλλά και για όσες εργασίες έχει ήδη εκτελέσει από τις 20 Ιουλίου μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του.

Σχετικά με την πορεία του έργου, ενώ είχε προθεσμία αποπεράτωσης μέχρι 31 Μαρτίου 2011, η Αντιπεριφερειάρχης μας ενημέρωσε ότι κανένα τμήμα του έργου δεν έχει αποπερατωθεί πλήρως και η εργασία προχωρά ταυτόχρονα σε πολλά μέτωπα και φάσεις.

Όσον αφορά στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας του δρόμου Μεγάρων – Αλεποχωρίου, ήρθαμε σε επικοινωνία με το τμήμα Τροχαίας Μεγάρων με σκοπό την παροχή στοιχείων. Ο αρμόδιος του τμήματος, κος Ντελής Γεώργιος, μας ενημέρωσε ότι στη Λ. Μεγάρων – Αλεποχωρίου, κατά μήκος των έργων υπάρχει εργοταξιακή σήμανση ρύθμισης της κυκλοφορίας και αποτροπής κινδύνων με όρια ταχύτητας στα επικίνδυνα σημεία. Στο τμήμα των έργων, η κυκλοφορία διεξάγεται και προς τις δυο κατευθύνσεις μέσω νεοκατασκευασθέντων παραλλήλων ή στο εναπομείναν πλάτος του παλιού οδοστρώματος όπου εξακολουθούν να διενεργούνται εργασίες και το οποίο κρίνεται επαρκές.

Σύμφωνα με τον κ. Ντελή, υπάρχει συνεχής επίβλεψη και συντήρηση της υπάρχουσας σήμανσης από τους υπεύθυνους, σε συνεργασία με την Τροχαία Μεγάρων.

Τέλος, τα στοιχεία δείχνουν ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2010 και έως τον Απρίλιο 2011, έχουν σημειωθεί στην εν λόγω Λεωφόρο συνολικά 3 τροχαία ατυχήματα, το ένα εκ των οποίων θανατηφόρο, και 12 συγκρούσεις υλικών ζημιών.

Ευχόμαστε, τα γραφειοκρατικά κωλύματα να μη γίνουν και πάλι αιτία νέων θανάτων στην άσφαλτο. Οι ανθρώπινες ζωές, έχουν μεγαλύτερη αξία από μια εντολή πληρωμής. Ή μήπως όχι τελικά;;;


[1] Ποσού 6.996.353,17 €

[2] Ποσού 2.490.954,98 €

[3] Ποσού 1.386.196,40 €

Παρόμοια άρθρα

Back to top button