Σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο γνωστό ως «Προαστιακός Δυτικής Αττικής» που αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού εδώ και σχεδόν 15 χρόνια. Πρόκειται για την «αναγέννηση» τμήματος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Κορίνθου, στο τμήμα Ανω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα.
Στη διαδρομή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα λειτουργήσουν συνολικά οκτώ νέοι σταθμοί, οι οποίοι θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα και Παλαιός ΣΣ Μεγάρων. (σ.σ. πληροφορίες κάνουν λόγο και για σταθμό στο Νεράκι ή στο ύψος της παλαιάς Softex στη Νέα Πέραμο).
Επίσης, οι επιβάτες μέσω μετεπιβίβασης θα μπορούν να φτάνουν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ με μετεπιβίβαση στον σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών) θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλο το δίκτυο των 70 σταθμών του μετρό της Αθήνας.
Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, τη βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.
Συνολικά θα λειτουργήσουν 8 νέοι προαστιακοί σταθμοί: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Ουσιαστικά η νέα γραμμή όταν θα λειτουργήσει, θα ξεκινά από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας θα κάνει στάση στους στους σταθμούς Αγιοι Ανάργυροι και Πύργος Βασιλίσσης και στη συνέχεια θα διακλαδώνεται στην περιοχή των Άνω Λιοσίων και θα συνεχίζει μέχρι τα Μέγαρα.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ μέλος της METLEN που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΟΣΕ και το κόστος υπολογίζεται στα ΦΠΑ 132,61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ).