Σ. Γιαννόπουλος: «Τρόμος ή τρόπος ανάπτυξης το τρένο στα Μέγαρα;»

Ακολουθεί άρθρο – επιστολή του Σωτήρη Γιαννόπουλου, μέλους του Μ.Κ.Ο. My Grand Road και κατοίκου Μεγάρων, που αφορά στον νέο Προαστιακό Σιδηρόδρομο Δυτικής Αττικής και τον τερματικό σταθμό στο κέντρο των Μεγάρων.

Διαβάζω και ακούω απόψεις πολλών, ειδικών και απλών κατοίκων των Μεγάρων για τον τερματικό σταθμό του τρένου Αθήνα-Μέγαρα. Ωστόσο καλό είναι να σκεφτούμε ότι θα συνδεθεί το κέντρο της πόλης των Μεγάρων, της Νέας Περάμου με το μετρό της Αθήνας.

Το θλιβερό είναι ότι γράφονται απόψεις, που θα μπορούσαν να είχαν τίτλο «τρόμος, το τρένο στα Μέγαρα». Αυτή η τρομολαγνεία που μας διακατέχει ως Ελληνικός λαός θα πρέπει κάποια στιγμή να την αποβάλλουμε, αναλογιζόμενοι τα οφέλη είτε τα άμεσα είτε τα έμμεσα.

Αρκετοί αναφέρουν ότι το τρένο θα πρέπει να έχει τερματικό σταθμό εκτός πόλης ή πλησίον της πόλης ή παραπέρα από την πόλη, τότε θα λέμε ότι τα Μέγαρα δεν έχουν σταθμό αλλά δίπλα από τα Μέγαρα.

Τα θετικά, ότι επεκτείνεται η γραμμή της σταθερής τροχιάς στη Δυτική Αττική τόσο άμεσα δεν χρειάζεται να αναφερθούν, αλλά εδώ στα Μέγαρα, αντί να επικροτούμε το έργο αυτό, δημιουργούμε διχόνοια και προβληματισμούς. Ενώ θα έπρεπε να γιορτάσουμε το γεγονός ότι θα δημιουργηθεί ένα μέσο ανάπτυξης αλλά συνάμα και επίλυσης καθημερινής μετακίνησής μας προς και από τους Δήμους της Δυτικής Αττικής αλλά και του κέντρου των Αθηνών, έχουμε έρθει σε αντιπαλότητες και διχασμό.

Ο σταθμός του τρένου θα πρέπει να γίνει στο κέντρο της πόλης, στον παλιό σταθμό τρένου, έτσι ώστε είτε οι κάτοικοι των Μεγάρων να μετακινούνται προς το Λεκανοπέδιο Αττικής είτε οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου να μετακινηθούν στα Μέγαρα.

Η ανάπτυξη μια πόλης είναι συνώνυμο με την επισκεψιμότητα μια πόλης. Το τρένο είναι ακόμη ένα μέσο ανάπτυξης. Όσο για το επιχείρημα της επικινδυνότητας της κίνησης του τρένου εντός των πόλεων του αστικού ιστού είναι λανθασμένο, διότι τα μέτρα ασφάλειας είναι πιο σύγχρονα από τα παλιά που θυμόμαστε, αλλά και η χρονική διάρκεια της διακοπής της κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις που θα διέρχεται δεν θα είναι πάνω από 1-2 λεπτά, αλλά ακόμη και 4-5 λεπτά να είναι, αναρωτιέμαι αν το πρόβλημα θα ήταν τόσο μεγάλο, ώστε να αποκλείσουμε την ανάπτυξη από την πόλη μας; Ας αναλογιστούμε πόσες φορές αναμένουμε κάποιον που έχει σταθμεύσει στη μέση του δρόμου και έχει δημιουργήσει κυκλοφοριακό χάος.

Το τρένο έχει μόνο οφέλη είτε προς το περιβάλλον είτε προς την οικονομία. Καλό θα είναι να σκεφτούμε πως το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας θα ξεκινήσει στα Μέγαρα και το τρένο να είναι ο πρώτος σύμμαχος του.

Όσο για τον χώρο του σταθμού που γίνονταν εκδηλώσεις ολιγοήμερες ή πολυήμερες ας αναζητήσουμε σε άλλα σημεία της πόλης προκειμένου να γίνουν νέα σημεία αναφοράς και ανάπτυξης και σε άλλες γειτονιές.

Κλείνοντας, ας αναλογιστούμε τι πραγματικά θέλουμε. Ας απαντήσουν πρώτα όσοι χρησιμοποιούν το τρένο για την καθημερινή τους μετακίνηση και μετά εμείς οι υπόλοιποι που «αγναντεύουμε» είτε προβλήματα είτε ανάπτυξη σε αυτόν τον τόπο.

Με εκτίμηση
Σωτήρης Γιαννόπουλος
κάτοικος Μεγάρων

Παρόμοια άρθρα

Back to top button