Μετά την έξαρση των ημερών των Χριστουγέννων, καινούργια οργανωμένη προσπάθεια ηλεκτρονικής απάτης με e mail βρίσκεται στο προσκήνιο.
Αν λάβετε μήνυμα, που με την πρώτη γρήγορη ματιά, φαίνεται ότι έχει σταλεί από την τράπεζά σας και αφορά σε κλείδωμα του λογαριασμού σας και επιβεβαίωση προσωπικών σας στοιχείων και κωδικών, απλώς προσπεράστε το και ειδοποιήστε το αρμόδιο τμήμα της τράπεζας.
Το χαρακτηριστικό μήνυμα της ηλεκτρονικής απάτης:
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η καμπάνια ενημέρωσης των Χριστουγέννων, με το μήνυμα «Μια Παύση Αρκεί για να Αποφύγουμε την Ηλεκτρονική Απάτη», έπιασε τόπο. Από τα στοιχεία που συγκεντρώνουν οι τράπεζες προέκυψε μείωση των περιπτώσεων απάτης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές κατά περίπου 10%.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι τράπεζες πρόκειται να χρηματοδοτήσουν και να προχωρήσουν σε μια νέα μεγάλη ενημερωτική καμπάνια, με δύο κύρια μηνύματα: Ποτέ δεν αποκαλύπτουμε τους κωδικούς μας. Σκεφτόμαστε πριν πατήσουμε έναν σύνδεσμο ή απαντήσουμε σε μήνυμα ή email.
Το δεύτερο θέμα συζήτησης αποτελεί η ανάγκη για σαφή διαχωρισμό των περιπτώσεων απάτης που συνδέονται με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές από εκείνες που εμπίπτουν στο οικονομικό έγκλημα γενικότερα.
Για παράδειγμα, η απάτη μέσω email που υπόσχεται γρήγορο χρήμα αν κάποιος πατήσει σε ένα link και επενδύσει σε μια εταιρεία είναι διαφορετική από εκείνη με το email, το οποίο με παραπλανητικό μήνυμα αποσπά προσωπικά δεδομένα για να αποκτήσει ο απατεώνας πρόσβαση στο internet banking του θύτη.
Ένα από τα μέτρα που ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία από όλες τις τράπεζες είναι η προτεραιότητα στις κλήσεις προς τα τηλεφωνικά κέντρα εξυπηρέτησης πελατών, όταν πρόκειται για αναγγελία απάτης.
Δηλαδή, όποιος πελάτης τράπεζας καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο για απάτη (χρήση κωδικού) ή υποψιάζεται ότι κάτι έκανε λάθος (πχ πάτησε σε έναν σύνδεσμο σε μήνυμα) και θέλει να προλάβει τυχόν απάτη εις βάρους του, τότε η κλήσει αυτή παίρνει αυτομάτως προτεραιότητα για σύνδεση με εκπρόσωπο, ώστε αμέσως να ακυρωθούν κάρτες, κωδικοί, κλπ.