Παρέμβαση εκπαιδευτικών 4ου και 5ου δημοτικών σχολείων Μεγάρων στο δημόσιο διάλογο

Ακολουθεί η επιστολή – παρέμβαση που απεστάλη από τον κ. Χρήστο Κ. Γκαμπένη, διευθυντή του 5ου δημοτικού σχολείου Μεγάρων.

Κύριε Δήμαρχε,
Κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Με την επιστολή μας αυτή επιθυμούμε να σας κάνουμε γνωστές τις διαπιστώσεις μας και τους προβληματισμούς μας σχετικά με την κοινή στέγη των 4ου και 5ου Σχολείων Μεγάρων.
Είχαμε διατυπώσει τις ανησυχίες μας σχετικά με τη κοινή στέγαση των 4ου και 5ου Σχολείων, με την επιστολή μας στις 8/9/2020, η οποία δεν έτυχε της απαιτούμενης προσοχής καθώς η συζήτηση την οποία παρακολουθήσαμε περιστράφηκε περισσότερο στο τυπικό μέρος (αν αυτή είχε η όχι αριθμό πρωτοκόλλου) κι όχι στις ανησυχίες που ο Σύλλογος Διδασκόντων διατύπωνε.

Επαναλαμβάνουμε ότι με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι τόσο στους μαθητές όσο και στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού, που υπηρετούμε, το σχολικό έτος 2019-2020 αντιμετωπίσαμε την έκτακτη κατάσταση αναφορικά με τη στέγαση του 4ου Δημοτικού Σχολείου. Θεωρούμε ότι ανταποκριθήκαμε στις απαιτήσεις της παιδαγωγικής επιστήμης μέχρι κεραίας.

Η έκτακτη κατάσταση του σχολικού έτους 2019-2020 συνεχίστηκε και το σχολικό έτος 2020-2021, μέσα στην κρίσιμη κατάσταση της πανδημίας και όπως φαίνεται τείνει να γίνει μόνιμη.

Διαπιστώσαμε τα προηγούμενα σχολικά έτη ότι:

– Το προαύλιο του Σχολείου δεν επαρκεί για να κάνουν διάλλειμα από κοινού οι τετρακόσιοι μαθητές των δύο σχολείων, καθώς οι κατάλληλοι χώροι χωρίς κινδύνους είναι μόλις 1.000τ.μ.. Τα υπόλοιπα είναι εξέδρες και κήποι με δέντρα και θάμνους.

– Τα διαφορετικά διαλείμματα που εφαρμόζουμε αναγκαστικά το σχολικό έτος 2020-2021 λόγω της πανδημίας δημιουργούν περισσότερα προβλήματα καθώς η ομαδική έξοδος και είσοδος των μαθητών στις τάξεις δεν επιτρέπουν την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος στις τάξεις που δεν έχουν διάλειμμα. Το ίδιο συμβαίνει καθώς κάτω ή δίπλα από τα παράθυρα των τάξεων που έχουν μάθημα, κάνουν άλλοι μαθητές διάλειμμα.

– Πέντε τουαλέτες κοριτσιών αντιστοιχούν σε διακόσια περίπου κορίτσια και πέντε τουαλέτες αγοριών με τέσσερα ουρητήρια για διακόσια αγόρια.

– Οι πενήντα μαθητές ρομά που φοιτούν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο έχουν ανάγκη για δύο ή και τρεις Τάξεις Υποδοχής προκειμένου να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση. Οι εναπομείναντες μαθητές ρομά του 4ου Δημοτικού, εξ αιτίας της αναγκαστικής μετεγγραφής από τη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Αττικής επτά (7) μαθητών, δεν έχουν την ευκαιρία να συγκροτήσουν τάξη υποδοχής.

– Αίθουσες για τον σκοπό αυτό δεν υπάρχουν.

– Δεν υπάρχει χώρος για την ίδρυση και λειτουργία Τμήματος Ένταξης για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη, ούτε καν χώρος για ενισχυτική διδασκαλία.

– Δραστηριότητες (Λειτουργία Χορωδίας με διακρίσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό– Βιβλιοθήκη) που είχε το Σχολείο σε ιδιαίτερο χώρο μέχρι το σχολικό έτος 2018-2019 λειτούργησαν το σχολικό έτος 2019-2020 και 2020-2021 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και ουσιαστικά κατάργησαν όλες τις άλλες λειτουργίες σε αυτή (φυσική αγωγή σε δύσκολες καιρικές συνθήκες – πολιτιστικές δραστηριότητες θεατρικές παραστάσεις μαθητών, παρακολούθηση προγραμμάτων εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας).

– Το εργαστήριο πληροφορικής μετά τη διχοτόμηση προκειμένου να ευρεθεί μία ακόμη αίθουσα είναι πολύ μικρό για είκοσι τέσσερις μαθητές που έχουν τα περισσότερα τμήματα του σχολείου.

– Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διεξάγεται στον αύλειο χώρο, ενώ ταυτόχρονα το ένα εκ των δύο σχολείων έχει διάλειμμα.

Συνοψίζοντας τις ανάγκες του 5ου Δημοτικού Σχολείου σε αίθουσες είναι απαραίτητες τουλάχιστον δεκαέξι προκειμένου να λειτουργήσει ικανοποιώντας πρωτίστως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι μόνο την παραμονή τους σ’ αυτό προκειμένου να ικανοποιηθεί ο οικογενειακός προγραμματισμός. Θεωρώντας ότι αντίστοιχα υπάρχουν τέτοιες ανάγκες και στο 4ο Δημοτικό Σχολείο χρειάζονται περίπου είκοσι τέσσερις αίθουσες συνολικά.

Είναι λοιπόν αδήριτη αναγκαιότητα η εξεύρεση προσωρινής λύσης για την στέγαση του 4ου Δημοτικού Σχολείου σε κατάλληλο χώρο και με τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο σχολείο. Η έκτακτη ανάγκη του σχολικού έτους 2019-2020 δεν είναι πλέον έκτακτη αλλά μόνιμη.

Ιδιαίτερη ανησυχία μας προκαλούν οι ανακοινώσεις του γνωστού σεισμολόγου κυρίου Τσελέντη περί πιθανότητας σεισμού στην περιοχή από Λουτράκι μέχρι Θήβα.
Στον πρόσφατο σεισμό της Ελασσόνας, η εκκένωση του Δημοτικού Σχολείου στο Δάμασι Τυρνάβου όπου φοιτούσαν 63 μαθητές θεωρήθηκε άθλος για τους 10 εκπαιδευτικούς. Μπορείτε να φανταστείτε, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, τι θα μπορούσε να συμβεί όταν το κτίριο στεγάζει 400 περίπου άτομα ;
Το διδακτήριο χτίστηκε ως δωδεκαθέσιο, για να στεγάσει τριακόσιους περίπου μαθητές, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι πιθανώς συμβεί;

Η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την απουσία τριών (3) συμβούλων και τις λευκές ψήφους ένδεκα (11) συμβούλων της αντιπολίτευσης, για τη στέγαση του 4ου Δημοτικού μαζί με το 5ο Δημοτικό, αφορούσε μόνο το σχολικό έτος 2020-2021.Στηρίχτηκε σε εισήγηση η οποία δεν έλαβε υπόψη της τα όσα παραπάνω εκθέτουμε. Η απόφαση αυτή μάλιστα δεν έλαβε υπόψη τις επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών, οι οποίες αντίθετα στηλιτεύτηκαν από την εισηγήτρια, αρμόδια αντιδήμαρχο παιδείας, για το τυπικό τους (αριθμός πρωτοκόλλου).

Αποτέλεσμα η συγχώνευση των διπλών τμημάτων του 4ου Δημοτικού Σχολείου και η αναγκαστική μετεγγραφή των επιπλέων μαθητών στο 5ο Δημοτικό παρά την αντίθετη άποψη του 90% των γονέων τους και φυσικά των ίδιων των μαθητών, οι οποίοι αναγκάστηκαν ύστερα από τέσσερα και πλέον έτη να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
Με την παρέλευση διετίας, δεν έχουμε ενημερωθεί για κάποια πρόοδο στην εξεύρεση λύσης του στεγαστικού προβλήματος του 4ου Δημοτικού Σχολείου.

Επειδή, με την παρούσα κατάσταση, εμποδίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των δύο σχολείων, υποβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, οδηγείται στοχευμένα στη διάλυση και συνεπώς στην κατάργηση το 4ο Δημοτικό Σχολείο, γεγονός που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην πόλη, ζητούμε την αντιμετώπιση του προβλήματος με την προσήκουσα σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Θεωρούμε αναγκαία ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την παρουσία εκπροσώπων μας έγκαιρα κι όχι λίγο πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα όπως συνέβη την περασμένη χρονιά.

Τα προβλήματα των σχολείων μας δεν μπορούν να βρουν ουσιαστική λύση χωρίς την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών και όλων των φορέων που εμπλέκονται στη θεσμική λειτουργία τους με συμβουλευτικό έργο που τους αναλογεί, λόγω της επιστημονικής και αξιακής τους συγκρότησης.

Με τιμή
Οι εκπαιδευτικοί των 4ου και 5ου Δημοτικών Σχολείων Μεγάρων.

Παρόμοια άρθρα

Back to top button