Παναγιώτης Παρασκευάς: Όλη η αλήθεια για τα λιμάνια της Νέας Περάμου

Τα τελευταία 3 χρόνια γίνεται συστηματική προσπάθεια μέσα από άρθρα στον τοπικό τύπο και δηλώσεις στελεχών της Δημοτικής Αρχής, να στοχοποιηθούν οι ιδιοκτήτες σκαφών της Νέας Περάμου και να καταγραφούν στη συνείδηση του κόσμου ως «απατεώνες» που δεν πληρώνουν το ρεύμα και το νερό που καταναλώνουν τα σκάφη τους ως όφειλαν επιβαρύνοντας το κοινωνικό σύνολο. Η επίθεση αυτή εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο παραπληροφόρησης των συμπολιτών μας από τη Δημοτική Αρχή γύρω από την κατάσταση που επικρατεί στα δύο λιμάνια της Νέας Περάμου.

Αποκορύφωμα της προσπάθειας αυτής ήταν οι δηλώσεις που έγιναν για το θέμα αυτό από Δημοτικούς Συμβούλους της συμπολίτευσης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγαρέων της 2ας Αυγούστου 2017. Ως νυν μέλος και πρώην Πρόεδρος του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νέας Περάμου και ως ιδιοκτήτης σκάφους που ελλιμενίζεται στη Νέα Πέραμο θεωρώ χρέος μου να ενημερώσω τους συμπολίτες μου και να αποκαταστήσω την αλήθεια.

Η Δημοτική Αρχή υποστηρίζει ότι τα 3 τελευταία χρόνια έβαλε τάξη στα λιμάνια της Νέας Περάμου. Η τάξη που έβαλε όμως η Δημοτική Αρχή δεν είναι και τόσο πραγματική καθώς περιλαμβάνει εκτός των άλλων την μη ανέλκυση 4 ναυαγίων, τον ελλιμενισμό ρυμουλκών, γερανών και καραβοφάναρων και φυσικά την πρόχειρη επιλογή και τοποθέτηση ακατάλληλων και ανασφαλών ακαλαίσθητων πινάκων ρεύματος (pillars) τα οποία προμήθευσε ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. στον Δήμο Μεγαρέων. Οι πίνακες αυτοί όχι μόνο δεν είναι ναυτικοί αλλά και δεν καταγράφουν την κατανάλωση ρεύματος και νερού ανά σκάφος όπως καταγράφουν οι αντίστοιχοι πίνακες σε όλα τα σύγχρονα λιμάνια της χώρας.

Τα λιμάνια της Νέας Περάμου από κατασκευής τους έχουν κεντρικό μετρητή ρεύματος και σταθερές καταναλώσεις ρεύματος (κολώνες φωτισμού συγκεκριμένης ηλεκτρικής ισχύος). Με βάση τις ενδείξεις αυτού του μετρητή ρεύματος αφαιρώντας τις σταθερές καταναλώσεις οι 40 από τους 54 ιδιοκτήτες σκαφών της Νέας Περάμου, «οι σκαφάτοι» όπως τους αποκαλέσανε ειρωνικά στη συνεδρίαση της 2ας Αυγούστου 2017 του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγαρέων, έδιναν ετησίως στον Δήμο ως εύλογο αντίτιμο χρέωσης ρεύματος και νερού το ποσό των τεσσάρων χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ περίπου (~4.500 €). Από το ποσό αυτό τρείς χιλιάδες ευρώ (3.000 €) στη Δημοτική Κοινότητα Νέας Περάμου για την κάλυψη αναγκών και έργων και περίπου χίλια πεντακόσια ευρώ (1.500 €) για τις ανάγκες συντήρησης και αναβάθμισης των λιμανιών. Μάλιστα για την αποδοχή των 3.000 ευρώ προς την Δημοτική Κοινότητα Νέας Περάμου υπάρχουν σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της, οι οποίες όπως προβλέπει η νομοθεσία και κοινοποιήθηκαν στον εκάστοτε Δήμαρχο Μεγαρέων και είναι αναρτημένες στη Διαύγεια, στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.

Προκύπτει λοιπόν το εύλογο ερώτημα γιατί η σημερινή Διοίκηση του Δήμου Μεγαρέων απέκρυψε από τους δημότες το γεγονός ότι οι 40 ιδιοκτήτες σκαφών της Νέας Περάμου έδιναν χρήματα στο Δήμο από το 2010 έως το 2016 οπότε και τοποθετήθηκαν οι νέοι μετρητές και «μπήκε τάξη στα λιμάνια», ως αντίτιμο για το ρεύμα και το νερό που κατανάλωναν;

Γνώριζε ο κύριος Δήμας ότι «οι σκαφάτοι» έδιναν χρήματα στο Δήμο ως αντίτιμο για τις καταναλώσεις τους, όταν δήλωνε ότι οι συνταξιούχοι των 500 € θα κληθούν να πληρώσουν την κατανάλωση ρεύματος και νερού των «σκαφάτων» και αν ναι γιατί το είπε;

Αλήθεια έχει αναλογιστεί τί ποσό θα κληθούν να πληρώσουν οι άνθρωποι αυτοί εξαιτίας της δικής του αδράνειας, ως Αντιδημάρχου Νέας Περάμου, στην αποκατάσταση διαρροών νερού στα λιμάνια και στους γειτονικούς κοινόχρηστους χώρους, μίας αδράνειας που εκτόξευσε τον λογαριασμό του Δήμου Μεγαρέων προς την Ε.ΥΔ.Α.Π. στα 96.000 €;

Ο Αντιδήμαρχος κ. Κοσμόπουλος δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες σκαφών επιβάρυναν το Δήμο Μεγαρέων με ένα τεράστιο ποσό. Καλά είναι τα επίθετα για την δημιουργία εντυπώσεων αλλά όταν μιλάμε για ποσά καλύτερα είναι να μιλάμε με αριθμούς. Τον προκαλώ λοιπόν να δώσει στη δημοσιότητα το ποσό που αντιστοιχεί στην κατανάλωση ρεύματος από τα σκάφη για το χρονικό διάστημα από το Σεπτέμβριο του 2016 (οπότε και τοποθετήθηκαν οι νέοι μετρητές στο λιμάνι) έως και σήμερα, έτσι ώστε να αντιληφθεί και ο τελευταίος συμπολίτης μας το μέγεθος της «ζημιάς» που προκαλέσαμε τόσα χρόνια. Εδώ θα πρέπει ν’ αναφερθεί ότι για την προμήθεια και τοποθέτηση των νέων μετρητών ρεύματος κάθε ιδιοκτήτης σκάφους πλήρωσε 150 € μετά από συνεννόηση με τους διοικούντες του Δήμου…

Η Δημοτική Αρχή ανακοίνωσε ότι το νέο λιμάνι της Νέας Περάμου είναι αλιευτικό καταφύγιο αν και μέσα σε αυτό ελλιμενίζονται 141 σκάφη (τουριστικά και επαγγελματικά) καθώς και πολλές λέμβοι. Η αλήθεια είναι ότι το νέο λιμάνι της Νέας Περάμου είναι ένα «ορφανό λιμάνι», ένα λιμάνι δηλαδή χωρίς άδεια κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι δεν είναι χαρτογραφημένο στους ναυτικούς χάρτες της χώρας.

Από τα σκάφη που ελλιμενίζονται μέσα σε αυτό μόνο τα 54 ηλεκτροδοτούνται και από αυτά μόνο τα 27 έχουν άνετη ενδιαίτηση διαβίωσης ενώ η κύρια ηλεκτροδότησή τους γίνεται μέσω των μπαταριών τους (12 ή 24 volt) που φορτίζουν από την κύρια μηχανή, από φωτοβολταϊκά στοιχεία και από ανεμογεννήτριες. Το χειμώνα στο σκάφος του διαμένει μόνο ένας ιδιοκτήτης για τη φύλαξή και την παρακολούθηση των σκαφών ενώ το καλοκαίρι τρείς έως τέσσερις και αυτοί περιστασιακά. Ποιος λοιπόν παραπληροφόρησε τους αρθρογράφους του τοπικού τύπου που έγραψαν για 100 οικογένειες που μένουν μέσα στα σκάφη και έχουν καταναλώσεις ρεύματος όσο ένα νοικοκυριό ανά σκάφος και με ποιό σκοπό;

Η κατηγορία ότι υπάρχει άτυπη ομάδα διοίκησης του νέου λιμανιού που κατανέμει τις θέσεις των σκαφών μέσα σε αυτό εκ των πραγμάτων καταρρέει αφού λόγω της πληρότητας του από μόνιμα αγκυροβολημένα σκάφη δεν παρέχει τη δυνατότητα διαθέσιμης θέσης.

Η σημερινή Δημοτική Αρχή επιχειρεί να περάσει το μήνυμα στους δημότες ότι πριν από αυτή στα λιμάνια της Νέας Περάμου βασίλευε η αναρχία, η παρανομία, η ασυδοσία και ότι αυτή επέβαλε την τάξη και την νομιμότητα αγνοώντας πολλά γεγονότα.

Το 2003 επί Δημαρχίας του κυρίου Σταύρου Φωτίου είχε συνταχθεί κανονισμός λειτουργίας λιμένων Νέας Περάμου που καθόριζε τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών των σκαφών προς τη Λιμενική Αρχή και τον φορέα διαχείρισης, επέβαλε την καταγραφή και τον έλεγχο όλων των νομιμοποιητικών εγγράφων κάθε σκάφους, έδινε προτεραιότητα ελλιμενισμού στους δημότες της Νέας Περάμου και πέτυχε την πληρωμή στο Δήμο Νέας Περάμου τελών συνολικού ποσού άνω των πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (500.000 €) την περίοδο 2003 – 2010.

Ο διαχωρισμός των ελλιμενισμένων σκαφών στα δύο λιμάνια της Νέας Περάμου σε αλιευτικά σκάφη και σε σκάφη αναψυχής έγινε μετά από άψογη συνεργασία του Δήμου Νέας Περάμου, των τριών επαγγελματικών αλιευτικών συλλόγων της πόλης μας και των απλών ιδιοκτητών σκαφών, διαχωρίζοντας τις δραστηριότητες για την πλήρη ευταξία και την αποφυγή ρύπανσης στον νέο και στον παλαιό λιμενοβραχίονα.

Το ίδιο καθεστώς διατηρήθηκε και επί Δημαρχίας του κυρίου Ιωάννη Μαρινάκη με το σύνθημα «όλα ξεκάθαρα σε πλήρη ευταξία» με προτεραιότητα στους δημότες και με άμεσο στόχο την προμήθεια και τοποθέτηση ναυτικών πινάκων νερού και ρεύματος για χρέωση σε κάθε ιδιοκτήτη χωρίς να επιβαρύνεται οικονομικά ο Δήμος Μεγαρέων ο οποίος σημειωτέον έπαιρνε ετησίως το αντίτιμο ρεύματος και νερού από την ομάδα των 40 ιδιοκτητών σκαφών.Ο στόχος δεν υλοποιήθηκε λόγω αλλαγής της διοίκησης του Δήμου στις εκλογές του 2014.
Από το 2010 με το ΦΕΚ 144/2010 η διαχείριση των λιμανιών και σχεδόν ολόκληρης της παραλίας της Νέας Περάμου πέρασε στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. Οι αλιευτικοί σύλλογοι και ο Ναυταθλητικός Όμιλος Νέας Περάμου αντιδρώντας στην εξέλιξη αυτή προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας εντός διμήνου από την δημοσίευση του ΦΕΚ ζητώντας την ακύρωσή του και την επιστροφή της διαχείρισης των λιμανιών και τη παραλίας στο Δήμο ως σημαντικών πηγών εσόδων του. Μέχρι σήμερα η προσφυγή δεν έχει εκδικαστεί καθώς δίνονται συνεχείς αναβολές με αποτέλεσμα την αμφισβήτηση των περιουσιακών στοιχείων του Ο.Λ.Ε. Α.Ε.. Δυστυχώς όμως η σύγχυση, η ατολμία η αδράνεια και κυρίως η στάση της σημερινής Δημοτικής Αρχής που επαιτεί και προμηθεύεται από τον Ο.Λ.Ε. Α.Ε. σιδερένιους ηλεκτρικούς πίνακες (pillars) με τρύπες, περτσίνια και διαβρωμένους μεντεσέδες αποδυναμώνει την προσπάθειά να επιστρέψουν τα λιμάνια στην ιδιοκτησία του Δήμου και νομιμοποιεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Ο.Λ.Ε. Α.Ε.

Ως Μέλος του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νέας Περάμου και παρόλο που ανήκω στους «σκαφάτους» αισθάνομαι την ανάγκη να συμβάλλω στην προσπάθεια που καταβάλει η δημοτική Αρχή για την αναβάθμιση των λιμανιών της πόλης μου καταθέτοντας τις ακόλουθες προτάσεις:
1. Eπείγουσα επισκευή ή αντικατάσταση κολώνων φωτισμού λόγω διάβρωσης ιδιαίτερα στη βάση έδρασης από προχωρημένη σκουριά με κίνδυνο πτώσης και πιθανού σοβαρού ατυχήματος.
2. Τοποθέτηση καπακιών σε κολώνες φωτισμού για αποφυγή ηλεκτροπληξίας από την ύπαρξη γυμνών ηλεκτροφόρων καλωδίων καθώς και καπακιών στα γυμνά φρεάτια για την ασφαλή διέλευση των δημοτών
3. Κατασκευή νέου δικτύου νερού από πλαστικούς σωλήνες πιέσεως αποφεύγοντας διαρροές και καλύπτοντας παράλληλα και την απαιτούμενη πυρασφάλεια των σκαφών εντός των λιμένων μετά και από την εσφαλμένη θέση νέου περιπτέρου στο κρηπίδωμα δίπλα από τα σκάφη μας.
4. Μεταφορά της νέα δεξαμενής ελαιωδών από την είσοδο του λιμανιού κάτω από την ψησταριά της καντίνας σε απομακρυσμένη μη πολυσύχναστη θέση στην οποία βρισκόταν επί σειρά ετών.Για τα απορρίμματα τα ευρηματικά ανοικτά καλάθια να αποφεύγονται και να χρησιμοποιούνται κλειστού τύπου.
5. Σε συνεργασία με την Λιμενική Αρχή και τον Φορέα Διαχείρισης να προχωρήσει η ανέλκυση των τεσσάρων (4) ναυαγίων όπως προβλέπει ο Ν. 2881/2001 και να απομακρυνθεί το εγκαταλελειμμένο ρυμουλκό που στέκει σαν καραβοφάναρο συμβάλλοντας στην ασφάλεια,στο περιβάλλον και στην ουσιαστική αναβάθμιση των δύο λιμανιών.

Καλές είναι οι φωτογραφίες στα ναυάγια και οι δηλώσεις της Δημοτικής Αρχής περί σύγχυσης αρμοδιοτήτων και ανυπαρξίας ιδιοκτητών όμως δεν λένε την αλήθεια. Τα ναυάγια έχουν ιδιοκτήτες με ονοματεπώνυμο , που δύο από αυτούς γνωρίζει καλά ο σημερινός τοπικός Αντιδήμαρχος.

Αντί λοιπόν ο Δήμος Μεγαρέων να στέλνει προς τον Ο.Λ.Ε. Α.Ε. και το Λιμεναρχείο Ελευσίνας τυπικές επιστολές για την ανέλκυση των ναυαγίων πιστεύοντας ότι έτσι αποποιείται των ευθυνών του και ξεγελάει τους δημότες, οφείλει μετά από αδράνεια 3 ετών να πιέσει για την εφαρμογή του προαναφερόμενου νόμου φθάνοντας αν χρειαστεί έως και στον πλειστηριασμό των ναυαγισθέντων σκαφών. Εγώ προσωπικά είμαι διατεθειμένος να βοηθήσω στην ανέλκυση των ναυαγίων υπογράφοντας τις απαιτούμενες άδειες ανέλκυσης, χωρίς καμία χρέωση του Δήμου Μεγαρέων, κάτι που έκανα και στο παρελθόν στο νέο λιμάνι.

Κλείνοντας θα ήθελα να διαβεβαιώσω τους συμπολίτες μου ότι αντιστάθηκα, αντιστέκομαι και θα αντιστέκομαι στην αυθαίρετη, επιζήμια και εν μία νυκτί παράδοση των λιμανιών και της παραλίας της Νέας Περάμου καθώς και του λιμανιού της Πάχης, στον Ο.Λ.Ε. Α.Ε. το 100% των μετοχών του οποίου ανήκει στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο πωλεί την δημόσια περιουσία σε ιδιώτες και δεν την εκχωρεί σε φορείς του δημοσίου!!

Πάγια και αταλάντευτη θέση μου είναι ότι τα μικρά λιμάνια της Νέας Περάμου και της Πάχης που κατασκευάστηκαν, συντηρήθηκαν και αναβαθμίστηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού θα πρέπει να διαχειρίζονται αποκλειστικά από το Δήμο προς όφελός των δημοτών του και όχι ν’ αποτελέσουν περιουσιακό στοιχείο κάποιας εταιρείας ή κάποιου ιδιώτη, όπως υποστηρίζουν οι επικριτές μου.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΡ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
Μέλος Συμβουλίου
Δημοτικής Κοινότητας Νέας Περάμου Δήμου Μεγαρέων

Παρόμοια άρθρα

Back to top button