Ερώτηση Γ. Τσίπρα στη Βουλή για τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κινέτα σε οδικό δίκτυο και υποδομές

Δελτίο τύπου αναφέρεται στην ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Δυτικής Αττικής, Γιώργου Τσίπρα, προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών με θέμα: «Πολλαπλά προβλήματα στο οδικό δίκτυο και τις υποδομές της Κινέτας. Ανολοκλήρωτα έργα, ζητήματα που χρονίζουν και προκαλούν την καθημερινή ταλαιπωρία και τον φόβο του πλημμυρικού κινδύνου».

Αναλυτικά: Στις 26/5/22 ένας κάτοικος της Κινέτας κατέληξε νεκρός από την παράσυρση Ι.Χ. αυτοκινήτου στο 55ο χιλιόμετρο της Π.Ε.Ο Αθηνών Κορίνθου, μέσα σε κατοικημένη περιοχή, απ’ όπου διέρχονται κάθε είδους τροχοφόρα με ιλιγγιώδεις ταχύτητες.

Ο πολίτης αυτός υπήρξε θύμα της επικινδυνότητας του οδικού δικτύου της Κινέτας που δεν διαθέτει τα αυτονόητα: πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, φωτοσήμανση, επαρκή φωτισμό τη νύχτα, μπάρες ασφαλείας για πεζούς και φανάρια ρύθμισης κυκλοφορίας σε δύο επικίνδυνες διασταυρώσεις. Η ΠΕΟ, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, γίνεται αδιάβατη και επικίνδυνη από τα ορμητικά νερά παρακείμενων ρεμάτων. Σημειωτέον, στην περιοχή τους καλοκαιρινούς μήνες ο πληθυσμός υπερδιπλασιάζεται αφού υπάρχουν παραθεριστικές κατοικίες και τουριστικές μονάδες.

Σημαντικά προβλήματα υπάρχουν και στον παράπλευρο βασικό κοινοτικό δρόμο της Ν.Ε.Ο (Ολυμπία Οδός) που συνδέει την Άνω και την Κάτω Κινέτα και έμεινε εκτός ανακατασκευής-αναβάθμισης. Ο δρόμος στερείται πεζοδρομίων και φωτισμού και προστατευτικών σχαρών (καπάκια φρεατίων) στα πρόσφατα κατασκευασθέντα φρεάτια απορροής όμβριων υδάτων, με προφανείς κινδύνους για πεζούς και τροχοφόρα. Στο σημείο σημειώνονται κατά καιρούς τραυματισμοί πεζών ένεκα κακοτεχνιών, έλλειψης ορατότητας και πεζοδρομίου, ενώ το σημείο έχει κλήση και συνεχόμενες στροφές. Επισημάνουμε δε, ότι είναι αδύνατη η κίνηση πεζών και ποδηλάτων στον ίδιο κλειστό χώρο του δρόμου ενώ οι κάτοικοι συνηθίζουν να κατευθύνονται με ποδήλατα ή πεζοί προς τον σταθμό του προαστιακού και από και προς την Άνω και Κάτω Κινέτα. Τέλος, στις δύο εξόδους της Κινέτας στην Ολυμπία Οδό δεν υπάρχουν σημάνσεις στάσης λεωφορείων ούτε οι ειδικές εσοχές όπως ρητά προβλέπουν οι νόμοι.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό της αδιαφορίας και της εγκατάλειψης είναι η κλειστή και κατεστραμμένη γέφυρα Πίκας στο 58ο χιλιόμετρο της Π.Ε.Ο Αθηνών Κορίνθου ζήτημα το οποίο έχει απασχολήσει τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και παραμένει σε στην αυτή κατάσταση εδώ και τρία χρόνια. Περί του ρέματος της Πίκας έχουν σημειωθεί πέντε πτώσεις τροχοφόρων στην κοίτη του ρέματος ένεκα της ελλιπούς σήμανσης.

Η εικόνα αυτή των οδικών δικτύων είναι ενδεικτική της όλης εγκατάλειψης των κατοίκων της περιοχής οι οποίοι αντιδρούν δυναμικά ζητώντας τη λήψη όλων τα απαιτούμενων μέτρων στη ΠΕΟΑΚ για τη προστασία των πεζών (πεζοδρόμια, φωτοσήμανση, διαβάσεις πεζών κ.α.). Επίσης, ζητούν τη δημιουργία ανοιχτού πεζοδρομίου στο παράδρομο της Ολυμπίας οδού και οδοφωτισμού για την εξυπηρέτηση των πεζών, καθώς και την άμεση κάλυψη των επικίνδυνων ανοιχτών φρεατίων απορροής όμβριων υδάτων και την αυτονόητη σήμανση των στάσεων των λεωφορείων του ΚΤΕΛ και τις ειδικές εσοχές για την ασφάλεια των επιβατών στους δύο παράδρομους εκατέρωθεν του κόμβου της Ν.Ε.Ο. Δεν δέχονται δε ότι ένα έργο ανακατασκευής δεν εξασφαλίζει την κυκλοφοριακή ποιότητα ή/και την κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού και δεν μεριμνά για την εξυπηρέτηση των παροδίων ιδιοκτησιών όπως προβλέπεται στο εγχειρίδιο Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ).

Εκτός των ειδικών αυτών αιτημάτων ζητούν την ασφαλτόστρωση όλων των δρόμων της Κινέτας και την απομάκρυνση των πυλώνων ηλεκτρικού και τηλεφωνίας που βρίσκονται εντός και καταμεσής των δρόμων.

Σε συνέχεια των παραπάνω,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1. Γιατί στους παράπλευρους δρόμους της Ν.Ε.Ο (Ολυμπίας Οδού) δεν υπάρχουν ανοιχτά πεζοδρόμια, εσοχές και σήμανση στις στάσεις λεωφορείων; Με ποια λογική δεν έχουν καλυφθεί τα φρεάτια απορροής όμβριων υδάτων και γιατί κάθε χειμώνα το σημείο πλημμυρίζει; Γιατί ενώ ο βόρειος παράπλευρος του Αυτοκινητόδρομου στο Πανόραμα Κινέτας ανήκει στην ομάδα Οδών Α και Β και βάσει του εγχειριδίου Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) κοντά σε κατοικημένες περιοχές οι κυκλοφοριακοί χώροι των πεζών και των ποδηλάτων πρέπει να διαχωρίζονται και να επισημαίνονται, με κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, αυτό δεν έχει συμβεί; Γιατί όλα τα ανωτέρω έργα που σήμερα προκαλούν την αγανάκτηση των κατοίκων δεν εντάχθηκαν στην αναβάθμιση του υπόψη Αυτοκινητόδρομου που ανέλαβε η Ολυμπία Οδός;

2. Ποια είναι η εξήγησή σας για το γεγονός ότι παραμένει κλειστή η γέφυρα της Πίκας εδώ και τρία χρόνια; Γιατί παραπλεύρως δεν υπάρχει σήμανση παρά τις πέντε πτώσεις τροχοφόρων στην κοίτη του ρέματος; Πότε θα ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του ίδιου του ρέματος που σε συνδυασμό με τη στενότητα της γέφυρας προκαλεί τις πλημμύρες στην περιοχή;

3. Ποιος ο σχεδιασμός και ο χρονικός ορίζοντας για την αποκατάσταση όλων των παραπάνω λοιπών χρονιζόντων προβλημάτων (ασφαλτόστρωση όλων των δρόμων της Κινέτας και την απομάκρυνση των πυλώνων ηλεκτρικού και τηλεφωνίας) ;

4. Ποιος είναι ο σχεδιασμός ούτως ώστε στην Π.Ε.Ο Αθηνών Κορίνθου να δημιουργηθούν πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, να υπάρξει φωτοσήμανση, επαρκής φωτισμός τη νύχτα, μπάρες ασφαλείας για πεζούς και φανάρια ρύθμισης κυκλοφορίας σε δύο επικίνδυνες διασταυρώσεις; Ποια τα μέτρα πρόληψης πλημμυρικών φαινομένων τον χειμώνα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές,

Τσίπρας Γιώργος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κόκκαλης Βασίλειος
Μάλαμα Κυριακή
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Φίλης Νίκος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Παρόμοια άρθρα

Back to top button