ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Μεγάρων: «Ανεπιφύλακτα ωφέλιμη η λειτουργία τερματικού σταθμού στο κέντρο των Μεγάρων»

Πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης αναφέρουν την κατασκευή του έργου «Δυτικός Προαστιακός Αττικής», αξιοποιώντας την υφιστάμενη παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών–Πελοποννήσου, με χρηματοδότηση από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.
Με τη λειτουργία της γραμμής αυτής θα εξυπηρετηθούν μια σειρά πόλεις και οικισμοί στη Δυτική Αττική, συμβάλλοντας και στη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής αλλά και στη σύγχρονη, οικολογική και γρήγορη μετακίνηση των πολιτών όπως γίνεται σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σχεδιασμός και η μελέτη του έργου ολοκληρώθηκαν την περίοδο 2017-18 και τον Μάρτιο του 2018, το έργο ανακοινώθηκε από τον τότε πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα κατά την επίσκεψή του στα Άνω Λιόσια.

Από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έκπληκτοι διαπιστώσαμε ότι η γραμμή προβλέπεται να τερματίζει στα Μέγαρα, αλλά όχι στον παλαιό σταθμό που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης αλλά, μέσω εκτροπής λίγο έξω από την πόλη, στο σταθμό του προαστιακού. Ενώ δηλαδή θα υπάρχουν δυο γραμμές σταθερής τροχιάς, καμία δεν θα διασχίζει την πόλη, για να μπορεί να αξιοποιηθεί από κατοίκους, εργαζόμενους και επισκέπτες.

H λειτουργία του σταθμού στον προαστιακό, έκανε ορατά τα προβλήματα που όλοι αντιμετωπίσαμε, έλλειψη προσβασιμότητας, δημοτική συγκοινωνία μόνο εργάσιμες ημέρες και πρωινές ώρες, parking στον σταθμό χωρίς φύλαξη – φωτισμό κλπ.

Θεωρούμε ότι η εκτροπή της νέας γραμμής έξω από την πόλη των Μεγάρων είναι λάθος, στερείται οποιασδήποτε τεκμηρίωσης και έξω από αυτό που γίνεται σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου ο σιδηρόδρομος διασχίζει τις πόλεις και οι σταθμοί του βρίσκονται επιφανειακά στα κέντρα τους.

Επιπλέον στη μελέτη απουσιάζει ο σταθμός «Νεράκι» παρόλο που υπάρχει σταθμός στο χώρο. Η περιοχή είναι παραθεριστική, τουριστικά αξιοποιήσιμη και θα έπρεπε να υπάρξει σταθμός στην ίδια θέση.

Ως Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΜΕΓΑΡΩΝ υποστηρίζουμε ανεπιφύλακτα τη λειτουργία τερματικού σταθμού στο κέντρο της πόλης των Μεγάρων, εκεί που ο σιδηρόδρομος υφίσταται 140 χρόνια, και η προσβασιμότητα εξασφαλίζεται από όλους χωρίς την παρεμβολή άλλου συγκοινωνιακού μέσου. Οι υποδομές υπάρχουν, ο χώρος του σταθμού να αξιοποιηθεί, να γίνουν υποστηρικτικές υποδομές και η πόλη των Μεγάρων να αποκτήσει σύγχρονη, οικολογική και ταχεία πρόσβαση από και προς την πρωτεύουσα.

Δηλώνουμε ότι θα συμμετέχουμε στη δημόσια διαβούλευση, καταθέτοντας το παρόν κείμενο. Καλούμε τη Δημοτική αρχή των Μεγάρων, τις δημοτικές παρατάξεις, τις τοπικές κομματικές οργανώσεις να τοποθετηθούν δημόσια για ένα τόσο σημαντικό έργο που θα αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Μεγαρίδας.

Το συντονιστικό της ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΜΕΓΑΡΩΝ

Παρόμοια άρθρα

Back to top button