Ανοικτή επιστολή του Άγγελου Μακρυγιάννη προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, απέστειλε ο επικεφαλής των «Όμορφων Πόλεων», Άγγελος Μακρυγιάννης, της οποίας το περιεχόμενο δημοσιοποιεί μέσω δελτίου τύπου.

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη,

Ως επικεφαλής δημοτικού συνδυασμού Όμορφες Πόλεις του δήμου Μεγάρων και Νέας Περάμου και μετά την τιμητική για την πόλη μας επίσκεψη που κάνατε στην περιοχή μας, δράττω της ευκαιρίας να μοιραστώ μαζί σας και με τους συνεργάτες σας κάποιες από τις χρόνιες (πολλές είναι στάσιμες εδώ και δεκαετίες) ανάγκες των πόλεων μας. Με γνώμονα την ανάπτυξη και ευημερία του δήμου μας αλλά και την ευαισθησία που έχετε δείξει για την περιοχή μας μέχρι τώρα, αναλαμβάνω αυτή την πρωτοβουλία να σας στείλω τα κάτωθι πιστεύοντας ότι θα σκύψετε με τους συνεργάτες σας για τον προγραμματισμό και υλοποίηση όσων σας επιτρέπει η δύσκολη συγκύρια που διανύουμε.

1. Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μεγάρων και Νέας Περάμου.

Καταρχήν να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την έγκριση του Γ.Π.Σ. των Μεγάρων προ ενός έτους περίπου, μετά από δύο δεκαετίες αναμονής. Όπως καλά γνωρίζεται δίνονται οι χρήσεις για τις οποίες αναφέρει το σχέδιο. Εδώ θα χρειαστεί η δική σας παρέμβαση στο υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας για την σύνταξη και ολοκλήρωση των τοπικών ρυμοτομικών για να μπορεί να πάρει σάρκα και οστά το σχέδιο που μας εγκρίνατε. Το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και στις περιπτώσεις της Νέας Περάμου και της Βιομηχανικής Περιοχής Μεγάρων, όπου ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν τα έργα στα σχέδια και μελέτες που εγκρίθηκαν στο παρελθόν.

2. Φυσικό Αέριο.

Στη πόλη που εγκαταστάθηκε ο πρώτος τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στην χώρα μας, είναι η νήσος Ρεβυθούσα Μεγάρων. Αν και στην συνέχεια παραχωρήθηκε στην Σαλαμίνα. Μία πόλη που εδώ και 25 χρόνια βλέπει τις εγκαταστάσεις μέσα στην ίδια της αυλή. Και βλέπει κυριολεκτικά να καίγεται το περίσσευμα του αερίου που δεν καταναλώθηκε γιατί πρέπει να δεχτεί το νέο χωρίς να έχει την ¨πολυτέλεια¨ να το καταναλώσει η ίδια. Μία οικία, στην οικονομικά ασθενέστερη περιοχή μας, χρειάζεται 70% περισσότερα χρήματα να θερμανθεί από μία οικία στα βόρεια προάστια του ίδιου νομού με την χρήση φυσικού αερίου.

Αν και ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης κ. Σιούφας, υποσχέθηκε στην τότε δημοτική αρχή ως ανταποδοτικό έργο για την διέλευση του αγωγού προς Κορινθία ότι θα χρηματοδοτήσει το έργο σταθμού μετατροπής υψηλής σε μέσης πίεσης στα όρια της πόλης των Μεγάρων για να μπορέσει να πάρει η πόλη μας φυσικό αέριο. Δυστυχώς ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα και τα Μέγαρα είναι εκτός σχεδιασμού για δίκτυο αερίου στις πόλεις μας. Η διοίκηση του δήμου μας, σύσσωμη η αντιπολίτευση και όλοι οι συμπολίτες μας σας έχουμε αιτηθεί με κάθε τρόπο να συμπεριλάβετε στον άμεσο προγραμματισμό σας τα έργα νέου δικτύου.

3. Μουσείο – Μνημεία.

Τα Μέγαρα είναι μία πόλη που χάνεται στην ιστορία μας. Μια πόλη παρούσα σε ολόκληρη την ιστορία του έθνους από την αρχαιότητα, με πολλές λαμπρές περιόδους, ακόμη και στην πολύ δύσκολη περίοδο της τουρκοκρατίας και πειρατείας που σχεδόν αφάνισε τον Αρχαίο Ελληνισμό. Πόλη που διαθέτει αρχαιολογικούς θησαυρούς και χρειάζεται ένα σύγχρονο και μεγάλο χώρο για να εκθέσει τα πολλά και σπάνια αρχαιολογικά ευρήματα αλλά και αποθηκευτικούς – εργαστηριακούς χώρους για την φύλαξη και συντήρηση των υπολοίπων που δυστυχώς σήμερα στεγάζονται σε χώρο παλαιού πτηνοτροφείου.
Επίσης με την συνδρομή του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε ένα πλωτό μνημείο στο σημείο όπου βομβαρδίστηκε και βούλιαξε το αντιτορπιλικό Ψαρά κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, πολύ κοντά στην ακτή του κόλπου των Μεγάρων στην γνωστή Πάχη.

Προσθέτοντας, οι δύο προσφυγικές περιοχές της πόλης η Νέα Πέραμος αλλά και η συνοικία του Μελιού στα Μέγαρα χρειάζονται δύο λαμπρά μνημεία αντάξια της ιστορίας του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας.

4. Θεματικό και Εκπαιδευτικό Πάρκο.

Ο Δήμος μας φημίζεται για την μεγάλη του έκταση. Μία έκταση στην οποία μπορούν να γίνουν πολλές και ποικίλες δραστηριότητες αναψυχής και εκπαίδευσης. Η νέα εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου με την έτοιμη σε έργα σύνδεσης με τον λόφο Στίκα νοτιοδυτικά της πόλεως των Μεγάρων, σε συνδυασμό με την στάση του προαστιακού σιδηρόδρομου σε απόσταση αναπνοής, δίνουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα για την δημιουργία ενός θεματικού πάρκου με θέμα: «Οι Άθλοι του Θησέα». Πάρκου που μπορεί μετά από έναν διεθνή διαγωνισμό να αναλάβει εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων για να το κατασκευάσει και να το λειτουργήσει. Ο χώρος είναι προνομιακός με πανοραμική 360 μοιρών θέα κυρίως προς τον αργοσαρωνικό κόλπο.
Επίσης μπορεί να διατεθούν μεγάλες εκτάσεις για την δημιουργία ξένων πανεπιστημίων και εκπαιδευτικών παραρτημάτων μιας και η αξία γης στην περιοχή μας βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο σε σχέση με την υπόλοιπη Αττική. Σίγουρα σε μία πόλη που οι υποδομές και οι οδικοί άξονες την έχουν μετατρέψει σε εν μέρη προάστιο των Αθηνών.

Τέλος το αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων ή πίστα των Αθηνών, με έναν κεντρικό από την κυβέρνηση σχεδιασμό θα μπορέσει εύκολα να μετατραπεί σε μία πίστα F1 που δεν υπάρχει στην χώρα μας.

5. Νέος Προαστιακός Σιδηρόδρομος.

Ο δημοτικός μας συνδυασμός Όμορφες Πόλεις έχει αγκαλιάσει από την αρχή το έργο της επαναλειτουργίας της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής από το Μενίδι έως τα Μέγαρα προτρέποντας τον οργανισμό σιδηροδρόμων να κατασκευάσει τον τερματικό του σταθμό στο πάρκο Θεόγνιδος στην είσοδο της πόλεως των Μεγάρων αντί του σταθμού του προαστιακού όπως αναφέρεται στη μελέτη, οποίος είναι σε πολύ μεγάλη απόσταση από την πόλη. Το πάρκο Θεόγνιδος είναι σήμερα ένας πολύ όμορφος χώρος πράσινου με δημοτικό θέατρο, δημοτικό αναψυκτήριο, γήπεδο μπάσκετ, μονοπάτια κ.τ.λ. και σίγουρα ένας από τους υποψήφιους χώρους για την δημιουργία του νέου μεγάλου αρχαιολογικού μουσείου Μεγάρων.

6. Αποθήκες Ελαιουργικής.

Μία τεράστια μονάδα περιμένει εδώ και πενήντα και πλέον χρόνια για αξιοποίηση. Μία μεγάλη για την εποχή κρατική επένδυση που έμεινε να μας θυμίζει ότι δυστυχώς στην χώρα μας έχουμε πολλά ανεκμετάλλευτες επένδυσης χαμένες στην εποχή τους.
Δημιουργία χώρου αποθήκευσης και διανομής αγροτικών προϊόντων, κρεάτων, και προϊόντων θάλασσας που παράγονται στην περιοχή μας. Ένας χώρος σε απόσταση αναπνοής από την νέα εθνική οδό θα μπορούσε να αποσυμφορήσει την Αθήνα και να μειώσει τα κόστη μεταφοράς από και προς την Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα.
Είναι σίγουρο ότι με μικρή σχετικά επένδυση σε κτηριακές εγκαταστάσεις μιας και είναι έτοιμες θα μπορέσει να λειτουργήσει η πρότυπη ευρωπαϊκών προδιαγραφών αγορά.

7. Διαχείριση Απορριμμάτων – Μηχανολογικός Εξοπλισμός.

Στα πλαίσια της διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης πιστεύουμε, ότι κάθε δήμος πρέπει να διαχειρίζεται τα απορρίμματα του. Στο δήμο μας δυστυχώς σήμερα υπάρχει μια σχετική ασυδοσία στο τομέα διαχείρισης των απορριμμάτων. Από την μία τα κόστη μεταφοράς προς την Φυλή από την άλλη η μεγάλη έκταση του δήμου μας Κινέτα, Αλεποχώρι αναγκάζουν την δημοτική αρχή να περιορίζει, όσο το δυνατό περισσότερο τα απορρίμματα που στέλνει προς το χώρο υγειονομικής ταφής Αττικής. Κυρίως τα κλαδέματα που προέρχονται από καθαρισμούς κήπων εξοχικών κατοικιών. Εδώ χρειάζεται η συνδρομή σας για την χρηματοδότηση απαιτούμενου μηχανολογικού εξοπλισμού για την διαχείριση όλου αυτού του όγκου που κάθε χρόνο γίνεται εφιάλτης της δημοτικής αρχής.

Κλείνοντας, να σας ευχαριστήσω για άλλη μία φορά για το έμπρακτο ενδιαφέρον που έχετε δείξει στην πόλη μας, και να σας επισημάνω την αποκατάσταση των έργων που γίνονται μετά τις πλημύρες και πυρκαγιές στις πολύπαθες τα τελευταία χρόνια Κινέτα, Αλεποχώρι, αλλά και Νέα Πέραμο που ταλαιπωρούνται μέχρι σήμερα κάτοικοι και διερχόμενοι πολίτες.

Μετά Τιμής
Άγγελος Μακρυγιάννης
Οικονομολόγος – Μ.Β.Α.
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Μεγαρέων

Παρόμοια άρθρα

Back to top button